21 lipca 2022

1138. -"Szczęśliwa gwiazda"


Szczęśliwa gwiazda
Diana Palmer

Numer wydania: III
Data wydania polskiego: 18.05.2022 r
Data wydania amerykańskiego: 13.02.2017 r.
Tytuł oryginału: The Texas Ranger
Język oryginału: angielski
Liczba stron: 320
Wymiary: 125x200 mm
Oprawa: miękka
Tłumaczenie: Wiktoria Mejer
Wydawnictwo: HarperCollins
Ocena: 3/6

„z czasem każde zmartwienie przemija, nawet to najbardziej bolesne”

Miłość czasami musi przebyć długą drogę, poczekać na odpowiedni moment, by mogła połączyć dwoje zakochanych w sobie ludzi. W przypadku bohaterów książki „Szczęśliwa gwiazda” jest to tym bardziej trudne, że mają za sobą niezbyt miłe zdarzenia, które utkwiły, jak zadra, w ich duszy.

Jossette Langley mieszka i pracuje w Austin w urzędzie stanowym prokuratora generalnego Simmona Harta, który oddelegowuje ją do San Antonio, by wsparła tamtejszych Strażników w śledztwie. Jednym ze stróżów prawa jest sierżant Marc Brannon, z którym wiążą się nieprzyjemne dla niej wspomnienia. W przeszłości zawiódł ją dwukrotnie. Najpierw, gdy miała 15 lat, a potem dwa lata temu, gdy ich relacje zaczęły być bliższe. Teraz nie zamierza pozwolić na żadne relacje, poza zawodowymi.

Sierżant Marc Brannon jest Strażnikiem Teksasu w San Antonio, dokąd został przeniesiony, by pomógł w rozwiązaniu sprawy związanej z nielegalnym hazardem prowadzonym przez Jake’a Marsha, szefa lokalnej mafii. Do tego dochodzi morderstwo dokonane w pobliżu jego nocnego klubu, a w wyniku śledztwa wychodzą nowe fakty, które coraz bardziej wszystko komplikują. Denatem okazuje się być Dale Jennings, który dwa lata temu został skazany za zabicie pewnego bogatego biznesmena podczas przyjęcia. Podczas śledztwa, w wyniku którego Jennings trafił za kratki, Jossette stanęła w jego obronie, rzucając oskarżenia w stronę przyjaciela Brannona, obecnego gubernatora Teksasu Biba Webba. To jeszcze jedna kwestia, w której oboje nie mogą znaleźć porozumienia. Gdy ponownie spotykają się, by wspólnie badać sprawę morderstwa, oboje nie są z tego zadowoleni. Jednak okazuje się, że uczucie całkowicie nie wygasło.

„Szczęśliwa gwiazda” to czwarty tom z cyklu „Hutton”, z którego każda część opowiada o innej parze bohaterów zaplątanych w skomplikowane ścieżki życia. Pierwsze wydanie tej książki, w oryginalnej wersji w USA, miało miejsce w 2001 roku, a w Polsce premiera odbyła się 1 stycznia 2007 roku, po czym została wznowiona 8 marca 2013 roku, ale wtedy pod tytułem „Gra o wysoką stawkę”. W moje ręce trafiła wersja z 2022 roku, z nową okładką, która nie jest wprawdzie zachwycająca, ale znacznie lepsza niż jej poprzedniczki. Opis bardzo oszczędny znajdujący się na końcu książki bardzo skromnie nakreśla fabułę.

Sprawa sprzed dwóch lat jest wałkowana na różne sposoby, w kilku rozmowach, w których wprawdzie poznajemy coraz więcej szczegółów zdarzenia, ale w pewnym momencie miałam przesyt tego wątku. Poza tym cała sprawa wokół tych zdarzeń wydawała mi się nieco dziwna, tak jak zachowanie Brannona na to, co spotkało jego dziewczynę. Stanął on przed dylematem, po której stronie ma się określić, a wydaje się, że jest to oczywiste. Drugą sprawą omawianą przez nich często, jest niechęć Jossette do facetów i do seksu z powodu tego, co przeszła, ale też… dziewictwa. Po raz pierwszy spotkałam się z tego rodzaju problemem poruszanym w powieściach, więc krążenie wokół niego było groteskowe i irytujące. Wciąż Marc namawia ją na zabieg, który umożliwi Jossette uprawiać seks i czerpać z niego przyjemność.

„Szczęśliwa gwiazda” to książka o niewielkiej objętości, która zawiera historię przewidywalną z przeplatającymi się dwoma wątkami. Pierwszy to relacja między Markiem i Jossette, a drugi dotyczy prowadzonej przez nich sprawy kryminalnej ocierającej się o mafijne elementy. Wydarzenia obserwujemy w narracji trzecioosobowej, ale są one pokazywane naprzemiennie poprzez działania głównych bohaterów, więc śledzimy ich przemyślenia, wspólne rozmowy i prowadzone śledztwo.

Lektura tej powieści nie nastręczała mi większych problemów, gdyż jej styl jest lekki, niewymagający dużego skupienia się nad tym, o czym czytamy. Pomysł na fabułę nie jest nowy, gdyż oparty na schemacie niechęci związanej z wydarzeniami w przeszłości. Nie wzbudziła we mnie gwałtownych emocji, ani fascynacji postaciami, ale mimo to podążałam za splotem wydarzeń, chcąc dowiedzieć się, jak to wszystko się zakończy. Finał nie był dla mnie zaskoczeniem, gdyż w pewnym momencie domyśliłam się, kto za tym wszystkim stoi i kto jest winien tego, co wydarzyło się dwa lata temu na przyjęciu. To lektura odpowiednia na letnie dni, gdy poszukujemy lekkich, nieskomplikowanych historii z przewidywalnym zakończeniem i przebiegiem fabuły.

Egzemplarz książki otrzymałam od portalu


6 komentarzy:

  1. Szkoda, że finał nie okazał się zaskoczeniem. Wielka szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Autorkę kojarzę, teraz jednak mam Mirko inne lektury :-) . Pozdrawiam po zabieganym poranku, Jarek :-) . Ps. Teraz mam "fazę" na średniowiecze :-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że książka nie spełniła Twoich oczekiwań

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię twórczość Diany Palmer, dlatego mimo wszystko wolę sama przekonać się, czy powyższa książka przypadnie mi do gustu, czy też okaże się rozczarowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że kiedyś już coś czytałam od tej autorki

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie czytałam nic autorki, ale moja mama się zaczytuje w jej książkach od lat :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty