03 lutego 2021

"Uczynkiem i zaniedbaniem" na mojej półce



Pod koniec ubiegłego roku miałam możliwość przeczytać debiutancką powieść kryminalną napisaną przez Mariusza  Kaniosa pt.: "Uczynkiem i zaniedbaniem" ale w formacie PDF. Dziś zagościła na mojej półce wersja papierowa. W mojej recenzji na napisałam, że to zaskakująca, trzymająca w napięciu a przy tym poruszająca historia ze względu na ujęte w niej zagadnienia etyczne, obyczajowe i społeczne.

Na jej okładce można przeczytać zdanie: "Życie to opowieść, która zawsze kończy się śmiercią. W dobrym kryminale nic nie jest tak oczywiste". W tej historii nic faktycznie nie jest oczywiste i przewidywalne. Czy jest to dobry kryminał, o tym każdy musi przekonać się sam. Moim zdaniem Mariusz Kanios potrafi przyciągnąć uwagę czytelnika, zaintrygować a nawet szokować. 

W recenzji napisałam też: 

To zaskakująca, trzymająca w napięciu a przy tym poruszająca historia ze względu na ujęte w niej zagadnienia etyczne, obyczajowe i społeczne. Spośród kilku nakreślonych wątków wyłania się dylemat moralny w osobie księdza Piotra, który zmusi zmierzyć się z zakazem ujawniania spowiedzi. Powstaje pytanie czy zawsze jest to uzasadnione, zwłaszcza jeżeli chodzi o życie człowieka? Dla religijnych dogmatów nie jest to takie oczywiste. Młody ksiądz będzie musiał podjąć decyzje, które wywrócą jego poukładany świat do góry nogami i znacząco wpłyną na jego dalsze losy…





2 komentarze:

  1. Jestem bardzo ciekawa czy opis wydawcy pokryje się Twoimi odczuciami po lekturze książki. Zapowiada się obiecująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już mam lekturę tej książki za sobą i moje wrażenia można przeczytać w recenzji znajdującej się pod zaznaczonym linkiem "W mojej recenzji" :) Tekst zamieszczony w tym poście to fragmenty mojej recenzji.

      Usuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty