25 czerwca 2021

814. - "Powiedz, że zostaniesz" Tom 3,5


Powiedz, że zostaniesz
seria gangsterska Tom 3,5
Beata Majewska

Numer wydania: I
Data wydania polskiego: 5 maja 2021 r.
Liczba stron: 320
Wymiary: 142 x 210 mm
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: Jaguar

„Miłość pojawi się sama, 
kiedy z serca wyprosisz tęsknotę”


„Powiedz, że zostaniesz” to prawdziwa gratka dla wielbicieli trylogii gangsterskiej, w której poznaliśmy wielu wspaniałych bohaterów i niesamowicie pasjonujące historie. Część pierwsza nosiła tytuł „Zapomnij, że istniałem”, druga „Pamiętaj, że byłam” i trzecia „Obiecaj, że wrócisz”.

źr. zdjęcia:
www.wadowice24.pl
Beata Majewska to znana polskim czytelnikom pisarka potrafiąca dogłębnie poruszać serca tak, że jeszcze na długo po przeczytaniu jej książek ich treść pozostaje w pamięci. Ja miałam okazję poznać jej wspaniałą powieść pt.: „Kryształowe serca”, którą autorka napisała jeszcze pod swoim pseudonimem Augusta Docher. Zadebiutowała w 2015 roku serią „Eper”, która cieszyła się dużą popularnością.

W 2020 roku powstała seria gangsterska, która ponownie wprowadziła nas w niebezpieczny świat mafii, w którym pozornie nie ma miejsca na miłość. Ostatnia część tej trylogii wzbudziła zarówno zachwyt jak i konsternację, gdyż nie wszystko poszło tak, jak oczekiwano. Pozostawiła czytelników z ogromem emocji, dlatego powstał tom 3,5, by niektóre sprawy doprowadzić do końca. W dodatkowym tomie autorka postanowiła zrobić swoim czytelniczkom niespodziankę i zamiast jednej historii, zamieściła w niej dwie. Pokazała tym samym, że nawet w krótkich formach literackich czuje się dobrze i jest mistrzynią w tworzeniu emocjonalnych historii.


Sięgając po powieść „Powiedz, że zostaniesz”, wiedziałam, że będzie to lektura, pozostawiająca po sobie wiele niesamowitych przeżyć. I nie pomyliłam się, gdyż wkraczamy w fabułę mocnym prologiem, w którym niejaki Florin Golban obserwuje pożar pewnej posiadłości, pod którą podjeżdżają jacyś ludzie mówiący po rosyjsku. Ogień niszczy całkowicie dom i wydaje się, że nikt nie miał prawa się uratować. W kolejnych rozdziałach dowiadujemy się, czy faktycznie tak było. Tak zaczyna się pierwsze opowiadanie pt.: „Powiedz, że zostaniesz”

Poznajemy w nim dalsze losy Bruno, który po wcześniejszych przejściach, budzi się ze śpiączki w szpitalu w Stambule. Po długiej rekonwalescencji otrzymuje nową tożsamość, nowy dom w Gruzji a wraz nimi nowe życie. Niestety, nie może wrócić do swoich najbliższych, zwłaszcza ukochanej Wiery, gdyż dla niej on jest martwy. Prawdę zna tylko Nikita Donecki i matka Bruno. Trawiony tęsknotą, nie potrafi pozbierać się po niedawnych przeżyciach. Jego nastawienie zmienia się, gdy w jego domu pojawia się piękna Naira

„Rośliny są jak ludzie. Muszą mieć kogoś, kto je kocha”

Drugie opowiadanie jest bonusem pod tytułem „Najważniejsze, że Cię kocham”, w którym pojawia się Katharina Niekrasowa, siostra Nikity. Ona także ma za sobą burzliwą, trudną przeszłość i nie liczy już, że jeszcze spotka kogoś, kto ją pokocha. Jednak życie pokazuje, że w miłości nic do końca nie jest wiadome, gdyż ona przychodzi w najmniej oczekiwanym momencie i osobie. Wszystko zmienia się gdyż Katharina zatrudnia Timura, by zajął się roślinami, które wcześniej pielęgnowała jej mama.


Mimo, że nie czytałam trylogii, wniknęłam całkowicie w tę historię, traktując ją, jako oddzielną opowieść o losach jej bohaterów. Dałam się porwać stworzonej fabule i gruzińskim urokom, które są tłem dla wydarzeń tej części. To zasługa bardzo ekspresyjnego stylu pisania i wielu zwrotów akcji, emocji i wciągającej fabuły. Z pewnością uzupełnię swoją wiedzę o wcześniejsze tomy, ale ten dodatkowy tom wyzwolił we mnie miłe odczucia i zachęcił do poznania losów wszystkich jej bohaterów.

„Powiedz, że zostaniesz” to uzupełnienie trylogii gangsterskiej, które powinno zadowolić wszystkich miłośników prozy pani Beaty Majewskiej. Jest w niej wszystko to, co czytelnicy lubią: dramatyzm, miłość, seks i wzajemne przyciąganie dwojga serc. Tym samym uświadamia, że dla miłości nie ma przeszkód, nawet, jeżeli ktoś deklaruje, że nigdy się nie zakocha. Miłość zawsze znajdzie sposób, by dotrzeć do najgłębszych warstw duszy i połączyć dwie przeznaczone sobie serca.

Recenzja tomu II "Zapomnij, że byłam"

Egzemplarz książki otrzymałam od portalu:




6 komentarzy:

  1. To bardzo ciekawe uzupełnienie trylogii. Czytałam tę książkę z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tematy gangsterskie nie są bliskie memu sercu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Planuję zacząć czytanie tej trylogii od pierwszego tomu, żeby mieć lepsze rozeznanie w fabule.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się ckliwie i wiele kobiet to właśnie lubi. ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty