10 sierpnia 2021

858. - "Chwyć mnie" Tom 2

Recenzja przedpremierowa
Premiera 
11 sierpnia 2021 r.


Chwyć mnie
seria: Falling Stars. Tom 2
A.L. Jackson

Wydanie: I
Data premiery: 11 sierpnia 2021 r.
Format: 13.0 x 20.5 cm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 416
Wydawnictwo: Muza

„czasem jedna chwila jest warta więcej, niż tysiąc innych”

Po emocjonującym pierwszym tomie serii Falling Stars „Pocałunek gwiazdy”, bez zastanawiania się sięgnęłam po kolejną jej odsłonę pt.: „Chwyć mnie”, której poznajemy bliżej wokalistkę zespołu Caroline George - Emily i jej perypetie związane z osobą Royce’a.

A.L. Jackson to pseudonim pisarski Amy Lichtenhan, która swoimi romansami zaskarbiła sobie serca nie tylko czytelników, ale zdobyła miano bestsellerowej autorki New York Times & USA Today. Jej powieści zaliczane są do gorących romansów erotycznych, w których bohaterami są faceci z mocnymi charakterami. emocjonalnych historiach o facetach, którzy nie są grzecznymi łagodnymi chłopcami. Uwielbia czas spędzany z rodziną i przyjaciółmi, najlepiej na basenie z koktajlem w ręku i książką.

Emily Ramsey jest wokalistką zespołu Carolina George, który gra muzykę country ale z rockowym zacięciem. Ona ma niesamowity głos, który porywa publiczność, ale trapią ją traumatyczne przeżycia niepozwalające w pełni poczuć się sobą. Zespół ma szansę na zdobycie większej popularności, gdy podpisze kontrakt ze znaną wytwórnią. Jednak demony tkwiące w głowie Emily wciąż burzą jej spokój i jej udział w zespole to dla niej ogromny stres. Poznajemy ją w momencie, gdy właśnie ucieka ze sceny w połowie ostatniego utworu i udaje sie do pubu, by tam zapomnieć o swoich lękach. Samotną dziewczynę zaczepia obleśny typ. Z opresji ratuje ją Royce.

Royce jest przedstawicielem wytwórni Mylton Records. Przyjeżdża do Savannach, do domu brata Emily, Richarda, by z zespołem omówić warunki kontraktu. Gdy drogi Emily i Royce'a ponownie się spotykają, oboje wiedzą, że nie będzie łatwo im przebywać w jednej przestrzeni. Royce, bowiem proponuje, że razem z zespołem chce spędzić kilka dni, by ich lepiej poznać zanim podpiszą umowę. On wie, że romans z Emily jest błędem, ale rodzące się w nim uczucie jest silniejsze od postanowień.

Część druga serii Falling Stars jest znacznie lepsza niż pierwsza, przede wszystkim, dlatego, że autorka trochę zmodyfikowała styl pisania. Mniej jest już pojedynczych zadań ułożonych jedno pod drugim, więcej tekstów złożonych z kilku wersów a dzięki temu całość jest bardziej płynna i wciągająca.

„czasem chce się czegoś tak bardzo, że wszystko inne przestaje mieć znaczenie”

Fabuła od początku wessała mnie w swoją historię pełną namiętności, buzujących emocji, tajemniczych wątków i burzliwą relacją Emily i Royce'a. Od pierwszych stron wchodzimy w ekspresyjną akcję, ubraną w aurę tajemnicy, ale też niebezpiecznych sytuacji. Narracja poprowadzona została w pierwszej osobie naprzemiennie, ale i tak nie wszystkiego od razu wiemy. Autorka zastosowała schemat trudnej przeszłości, z jaką borykają się bohaterowie. Stopniowo jest ona odsłaniana, ale dopiero w finale wszystko się wyjaśnia i otrzymujemy obraz całej intrygi. Każda z osób coś tu ukrywa, nie do końca wyjaśnia swoje obawy czy sprawy z przeszłości, które wyłaniają się ze swoich mrocznych zakamarków.


Pani Jackson potrafi ładnie i plastyczne opisywać drżące emocje, pożądanie, elektryzującą chemię uczuć, mimo że nie unika wulgaryzmów. Napisała powieść, w której emocje wypełniają każdą jej stronę. Jest ona mocna, burzliwa i nieprzewidywalna, chociaż oparta na znanych schematach. Na bazie znanych motywów powstała historia z muzycznym tłem, wybuchową, emocjonalną mieszanką opowiadającą o dwojgu ludziach, którzy są dla siebie stworzeni, ale jednocześnie boją się tego, co rodzi się w ich sercach. Jestem pełna podziwu dla zasobu jej słownictwa, który opisuje kolejne sytuacje, stan mentalny bohaterów, ich przeżycia "Chwyć mnie" to świetna historia, w której gra muzyka, tętnią emocje, rozgrywają się ludzkie dramaty i losy zakończone przejmującym, zaskakującym i pięknym zakończeniem.

Recenzja części pierwszej "Pocałunek gwiazdy"

Dziękuję z możliwość jej poznania wydawnictwu:


4 komentarze:

  1. Jeśli bym się skusiła na tę serię, to bym zaczęła od pierwszego tomu, ale małe jest prawdopodobieństwo, że to zrobię, ponieważ tak, jak napisałam przy Twojej poprzedniej recenzji, bardziej wolę, jak się mordują, niż jak się kochają :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tej autorki nic :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie znane schematy nie przeszkadzają. Lubię od czasu do czasu przeczytać taką książkę.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty