12 sierpnia 2021

860. - "Niedoskonały" Tom 2


Niedoskonały
Seria: Królestwo Martagonu. Tom 2
Ewelina Nawara, Małgorzata Falkowska

Wydanie: 1
Data premiery: 4 sierpnia 2021 r.
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 320
Format: 13.0 x 20.5 cm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Wydawnictwo: Muza

„Ludzie zawsze lubili mówić o rzeczach, 
o których nie mieli pojęcia”


„Niedoskonały” to druga część serii „Kingdom of Martagon”, która zabiera nas do królewskiej posiadłości, by opowiedzieć nam o perypetiach Majki i Simona. Ich historia pokazuje, że gdy pojawia się namiętność i pożądanie, przyjaźń jest niemożliwa.


źr. zdjęcia:
lubimyczytac.pl
Małgorzata Falkowska urodziła się w 1989 roku we Włocławku, ale obecnie od 12 lat mieszka w Toruniu. Jest oligofrenopedagogiem czyli zajmuje się kształceniem osób z niepełnosprawnością intelektualną. Realizuje się też jako autorka a prywatnie żona. W zakresie gatunków literackich określa siebie „skoczek”, ponieważ na swoim pisarskim koncie ma komedie, romanse, kryminał, New Adult, a nawet bajkę dla dzieci.

źr. zdjęcia:
lubimyczytac.pl
Ewelina Nawara urodziła sie w 1991 w Krakowie ale od kilku lat mieszka w Wielkiej Brytanii. Jest żoną, mamą dwóch córek, molem książkowym, blogerką i pisarką. Zadebiutowała powieścią „Melodia serc” i dzięki tej książce zakochała się w pisaniu. Lubi stawiać przed sobą kolejne wyzwania, podjęła się więc próby publikacji swoich tekstów po angielsku; krótkie opowiadanie „Summer Surprise” jest dostępne na Amazonie, a dwa kolejne oczekują publikacji. Marzy o wyjeździe na Hawaje.

Po wydarzeniach, które miały miejsce w pierwszej części pt.: „Nieosiągalny”, Simon zamknął się w sobie, odcinając się od przyjaciół i rodziny, cierpiąc z powodu poczucia winy. Rany mentalne i na duszy doskwierały mu bardziej, niż rany na rękach, które wprawdzie się zabliźniły ale powstały paskudne blizny przypominające mu o tym, co się wydarzyło. Z jednej strony słyszy, że jest bohaterem, który uratował rodzinę królewską, a konkretnie narzeczoną następcy tronu Willa. Z drugiej, czuje spojrzenia ludzi patrzących na niego ze współczuciem ze względu na blizny. Kiedyś był bożyszczem kobiet, teraz widzi w ich oczach pogardę i wstręt. Czuje się źle sam ze sobą, unika ludzi i przestaje o siebie dbać. Na szczęście ma wsparcie u przyjaciół, którzy pragną mu pomóc, prosząc przyjaciółkę Olimpii, Majkę, o pomoc, gdyż tylko ona swoim wybuchowym sposobem bycia wyciągnie go z marazmu.

Majka właśnie porzuciła pracę, definitywnie rozstała się z narzeczonym, Michałem i przylatuje do Martagonu, by na nowo zbudować swoje życie. Razem z przyjacielem Simona, Masonem postanawiają zastosować terapię szokową, która okazuje się skuteczna, gdyż Simon dosyć szybko wraca do aktywnego życia. Zarówno Majka jak i Simon czują do siebie pożądanie, ale ciągle podkreślają, że łączą ich tylko przyjacielskie relacje, ale nie unikają seksualnych zbliżeń. Ich przekomarzania się, szybko przeradzają się w uczucia i oboje nie potrafią zapanować nad żądzami. Z jednej strony pragną siebie nawzajem, a gdy dochodzi do zbliżenia, pada pytanie w stylu „Co ja zrobiłam lub Co ja zrobiłem” albo, że to nie powinno się zdarzyć. Nie potrafią jasno porozmawiać o swoich uczuciach.


Mimo że „Niedoskonały” jest kontynuacją serii „Kingdom of Martagon” to ja spotkałam się z bohaterami po raz pierwszy. Zamawiając tę powieść, umknął mi fakt, że jest ona kontynuacją „Niedostępnego”. Wprawdzie każdy z tomów opowiada o innej postaci i autorka niektóre wydarzenia przypomina, ale mimo to przeczytanie pierwszej części na pewno wyjaśniłoby kilka epizodów, które są kontynuowane w niniejszym tomie.

Powieść przyjemnie mnie nastroiła już w momencie, gdy ujrzałam okładkę. Nareszcie jakaś elegancka oprawa, bez nagich torsów i erotycznych podtekstów, mimo że w powieści ich nie brakuje. Jednak nie do końca poddałam się nastrojowi, gdyż irytowały mnie dwie postacie swoim zachowaniem i decyzjami. Mam na myśli Majkę i Oliwię. 

Majka jest energiczną kobietą, pełną sprzecznych emocji, które często pojawiają się w sytuacjach, w których ja nie widziałam powodu do takiego zdenerwowania i gniewu. Często wynikał on z nadmiernego poczucia dumy czy złej interpretacji tego, co dane jej było usłyszeć. Również jej przyjaciółka Olimpia ma wybuchowy charakter i zbyt często wtrąca się w układ między Majką i Simonem. Jest żoną następcy tronu a zachowuje się czasami jak furiatka, nie znając do końca prawdy. Zdecydowanie bardziej ujęły mnie męskie kreacje, które polubiłam od pierwszej chwili. Poza tym niektóre stwierdzenia typu: że kobiety w Polsce pocieszają się winem i lodami albo, że noszenie szpilek i obcisłych sukienek to powszechny strój Polek, wywołało u mnie zdumienie. 

„Niedoskonały” to klasyczny romans, w którym fabuła została oparta na początkowej niechęci, wzajemnych przepychankach, nieporozumieniach, niedomówieniach i niejasnych sytuacjach. Autorki stworzyły lekką opowieść osadzoną w królewskiej oprawie, w której poznajemy miłosne perypetie dwojga ludzi, których połączyła przyjaźń będąca dla nich zarówno wybawieniem jak i ograniczeniem. Nie jest to może lektura, która pozostaje w pamięci na dłużej, jednak doskonale nadaje się na letni odpoczynek  na przykład na plaży czy na leżaku w ogrodzie. 

Książkę przeczytałam, dzięki wydawnictwu:


2 komentarze:

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty