29 kwietnia 2021

Świat magii i piękno życia na mojej półce


Dzisiaj dotarły do mnie dwie świeżutkie nowości z Wydawnictwa Psychoskok. 

Kilka dni temu zamieściłam recenzję książki, którą Oaza Recenzji objęła swoim patronatem. Jest to nietypowy projekt, w którym proza przeplata się z poezją i piosenką, które zostały nagrana na płytcie CD. Przed premierą opowiadanie czytałam w formie elektronicznej. Teraz mogę zaprezentować jej papierową wersję, która prezentuje się kolorowo i zachęcająco.

"Kolory życia" to niewielka objętościowo publikacja, ale wewnątrz zawiera mnóstow mądrych przesłąń, wskazówek i  podpowiedzi realziacji swoich marzeń. Przede wszystkim dotała do mnie owinięta w folię, zabezpieczającą przed uszkodzeniem i wypadnięciem płyty, która dodatkowo jest  umieszczona w kieszonce przyklejonej do okładki książki. 

Jej autorka, pani Ewa Domańska jest osobą niewidomą od urodzenia a mimo to potrafi dostrzec piękno życia, co wyraża w swoich krótkich opowiadaniach i tekstach piosenek 

W mojej patronackiej recenzji napisałam, że

Pani Ewa napisała tę książkę, gdyż kocha życie i pragnie podzielić się swoimi wrażeniami, refleksjami, by uświadomić jaki piękny dar otrzymujemy przychodząc na ten świat. Opisuje w niej swoje doświadczenia, przeżycia, myśli i refleksje ubierając je w delikatną, miłą dla ucha melodię, w której czuć miłość do siebie, życia i ludzi. 

Pokazuje  blaski i cienie własnej życiowej drogi, swoją przemianę, rozwój wewnętrzny, swoje słabsze i lepsze dni. Porusza w nich wiele życiowych kwestii zachęcając do dostrzegania pozytywnej strony życia, spojrzenia na siebie z miłością i akceptacją tego, co podarował nam los. 

Autorka opowiada o sobie i swoim życiu w sposób naturalny, z wyczuwalną łagodnością, spokojem, zrozumieniem i szczerością. Nie zawsze było łatwo ale za każdym razem potrafiła podnieść się i wzmocniona robiła kolejny krok ku wyznaczonemu celowi. Dzięki samozaparciu, wytrwałości, podążaniu za głosem serca ale też życzliwości i ufności, dziś patrzy na swoje życie z wdzięcznością

[moja recenzja]


Drugą nowością, która zagościła na mojej półce jest powieść pt.: "Niepamięć", która zabiera  nas do świata magii i dziwnych stworzeń. To  czasy, kiedy ludność dopiero odkrywała moc prochu strzelniczego. 

W królestwie Aedhen wybucha tradycjonalistyczny bunt, a nad tryjlijskim Imperium zbierają się chmury spisków i knowań. Zamieszkujące górskie przełęcze elfie klany prowadzą krwawą walkę o dawne ziemie i władzę, jaką sprawowały przez tysiąclecia. Zmuszony do wygnania król, ucieka wraz z przybocznymi, kierując się w nieznane. Młody szlachcic, kapitan w Imperium Tryjlii, wyrusza wraz z oddziałem na kolejną misję, z której tym razem może nie wrócić. Los zdaje się nie oszczędzać nikogo, wybory są obarczone konsekwencjami. Czy rzeczywiście świadomość istnienia oznacza wolną wolę?

Powieść wielowątkowa, w której dominują pot, krew, walka, ale nie brakuje też pozytywnych wydarzeń i emocji jak przyjaźń, miłość i oddanie. W tym przedziwnym świecie wszystko może się zdarzyć i zdarza się niejednokrotnie.

2 komentarze:

  1. Szkoda, że doba nie ma więcej godzin. Chciałabym bowiem przeczytać te wszystkie polecane przez Ciebie książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy tytuł mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty