29 lipca 2021

843. - "Tyle się dzieje"


Tyle się dzieje
Anna Markiewicz

Numer wydania: I
Data wydania: 7 kwietnia 2021 r.
Liczba stron: 224
Wymiary: 129,5 x 198 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Wydawnictwo: Stapis

„W życiu najważniejsze jest szczęście”

Każdy chciałaby spędzać życie w spokoju, poczuciu bezpieczeństwa i szczęściu. Jednak prawda jest taka, że rzadko zdarzają się takie sytuacje. Z reguły przeżywamy różne problemy, zdarzenia bardziej lub mniej pomyślne, które kształtują nasz charakter i zwracają uwagę na to, czego nie dostrzegamy. Tego rodzaju historii można by napisać mnóstwo, gdyż jest ich tyle ile jest ludzi na świecie. Autorka książki „Tyle się dzieje” opisała niektóre z nich, tworząc szczególny obraz złożony z kilkunastu ludzkich losów.

Anna Markiewicz to osoba pełna energii i optymizmu, a jej pisanie jest tego wiernym odbiciem. Wierzy, że w każdym człowieku kryje się iskra dobra. Kocha sport – rower, narty, ferraty, pływanie i podróże. W jej życiu ważną rolę odgrywają zwierzęta, które darzy największą miłością, dlatego powstała książka dla dzieci „Psie figle”. Oprócz niej znalazłam cztery tytuły napisane przez panią Annę Markiewicz: „Kronika fundacyjna klasztoru mniszek”, „Katalog rękopisów bibliotecznych ze zbiorów archiwum Polskiej Prowincji Dominikanów w Krakowie, cz. I”, „Diariusz podróży po Europie (1682–1688)” i powieść pt.: „Tyle się dzieje”

„Tyle się dzieje” to książka, z którą mam problem, jeśli chodzi o ocenienie jej fabuły, co nie zdarza mi się zbyt często. Z jednej strony zaciekawiły mnie opowiedziane w niej historie, ale z drugiej strony nie wszystko mi się w niej podobało. Tytuł oddaje doskonale to, co dzieje się na kartach tej powieści, ale też odniosłabym go do ilości poruszanych tematów.


Poznajemy kilkanaście osób, które zostały wymienione na początku książki w formie krótkich informacji, ale od razu zaznaczam, że nie jest to pełna lista. W toku wydarzeń pojawia się ich znacznie więcej, co niestety nie okazało się korzystne dla przebiegu poszczególnych wątków. Jest ich, bowiem dosyć dużo, i nawet wymienienie ich w spisie niewiele pomogło mi we wgłębieniu się w fabułę. Wciąż zaglądałam do listy osób, by przypomnieć sobie, kto jest kim i jaką ma w tej historii rolę. 

Szkoda, że autorka nie pomyślała o nieco innym ułożeniu wątków, które same w sobie są ciekawe, bardzo życiowe i poruszające ważne zagadnienia. Jednak zbyt wiele motywów w formie przeplatających się ze sobą krótkich kadrów z życia poszczególnych osób wprowadziło chaos w śledzeniu ich dylematów. Nie poczułam odpowiedniej atmosfery czy targających bohaterami emocji, gdyż ich historie ginęły w mnogości wielu motywów. Dużo korzystniej, według mnie, byłoby potraktować je osobno na przykład w formie serii kilku tomów, poświęcając uwagę jednej lub może dwóm osobom i dokładniej opisać ich przeżycia. Mimo tak poplątanych ze sobą historii, starałam się z uwagą śledzić poszczególne wątki, wynotowując sobie niektóre zdarzenia, by odnaleźć się w całokształcie tej powieści.

„Tyle się dzieje” to powieść obyczajowa, w której autorka pokazuje jak różnorodnie mogą się układać życiowe ścieżki. Fabuła tchnie optymizmem, mimo że porusza wiele trudnych zagadnień. Pokazuje, że jakość życia każdego z nas zależy od wielu czynników. Czasami kieruje nim zwykły przypadek, czasami niespodziewane wydarzenia, ale zawsze wpływ na niego mają nasze decyzje.

Egzemplarz książki otrzymałam od portalu:


3 komentarze:

  1. Pierwszy raz czytam o tej książce, ale myślę, że mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  2. okładka mnie oczarowała, ciekawe jak byłoby z treścią... może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej książce, ale może dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty