06 kwietnia 2022

1047. - "Pokochaj mnie" Tom III


Pokochaj mnie
Seria: Oblicza miłości Tom III
M.F. Mosquito

Wydanie: I
Data wydania : 21 stycznia 2022 r.
Format: 130x210 mm
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 362
Wydawnictwo: Amare
Moja ocena: 6/6

„Kiedy od życia już niczego nie oczekujemy, 
dostajemy to, co najpiękniejsze.”

W dwóch pierwszych tomach serii „Oblicza miłości” mogliśmy obserwować historie świadczące o tym, że nie da się zaplanować dwóch rzeczy: tego, jak potoczy się życia i tego, w jaki sposób wkroczy do niego miłość. Zarówno bohaterowie „Przekonaj mnie”, jaki „Wybierz mnie” przekonali się, że jest to uczucie, które chodzi własnymi drogami i zawsze znajdzie sposób, by połączyć ze sobą dwa, przeznaczone sobie serca. Tym razem przekona się o tym kolejna para bohaterów z powieści „Pokochaj mnie”. Poznajemy w niej brata Filipa, Artura i przyjaciółkę Leksi i Gośki, Magdalenę. Oboje zostali zranieni w swoich związkach i nie szukają nikogo na stałe.

Magdalena do tej pory zawsze robiła to, co chcieli inni. Najpierw podporządkowała swoje życie apodyktycznym rodzicom, dla których była dobrą córką, dopóki nie stawiała oporu, posłusznie spełniając ich wolę, także w kwestii wyboru życiowego partnera. I tak w ten sposób dała się wciągnąć w związek, który nie dawał jej zadowolenia i satysfakcji. Mimo to tkwiła w nim przez siedem lat, aż w końcu powiedziała: dość i złożyła pozew o rozwód. Spotykamy ją, gdy właśnie opuszcza budynek sądu w Kartuzach wolna i nareszcie szczęśliwa. Jednak ten krok pozbawia ją więzi rodzinnych i finansów. Przenosi się zatem do Torunia, gdzie ponownie spotyka się ze swoimi dawnymi przyjaciółkami ze szkoły. To one stają się dla niej wsparciem i pomagają stanąć dziewczynie ponownie na nogi. Magda postanawia od tej pory, że już nigdy nie zaangażuje się uczuciowo i nie zamierza ponownie wplątywać się w związek.


Podobne postanowienia ma szwagier Gośki i brat Filipa, Artur, którego poznaliśmy już w część drugiej. Dzięki pomocy i wstawiennictwu brata, Artur zrezygnował z pracy na promie i teraz został zatrudniony w klubie prowadzonym przez Marcela i Daniela jako barman. On także nie szuka miłości i stałego związku, a jedynie zależy mu na seksie, jednak jak do tej pory, żadna z poznanych kobiet nie była w stanie sprostać jego zasadom, dopóki nie spotkał Magdy. Oboje zawierają układ, w którym postanawiają spotykać się ze sobą na wyłączność, ale bez zobowiązań. Interesuje ich tylko seks.

„Życie bardzo często zmienia nasze podejście, 
nastawienie, zmienia nas, jako ludzi”.
 
To była naprawdę świetna historia, najlepsza spośród trzech opowieści o fantastycznej przyjaźni, miłości, trudnych relacjach damsko-męskich i radzeniu sobie ze swoim bagażem z przeszłości. Pokazuje, że trudno jest oddzielić sferę fizyczną od emocjonalnej w przypadku, gdy dwoje ludzi postanawia spotykać się tylko i wyłącznie pod kątem erotycznych doznań. Prędzej czy później któraś ze stron zacznie odczuwać coś głębszego i problem tylko w tym, by było to odwzajemnione. Przy okazji spotykamy bohaterów z poprzednich części, którzy teraz pełnią rolę drugoplanową i dodają całości dodatkowego waloru. 

„Szczęście to ludzie, którzy są dla ciebie ważni, którzy sprawiają, że jest ci po prostu dobrze”


Serią „Oblicza miłości” pani M.F. Mosquito brawurowo wchodzi na wydawniczy rynek i z każdym kolejnym tomem jej styl ulegał poprawie, sprawiając, że wszystkie części porwały mnie od pierwszych stron. Tym samym udowodniła swoją umiejętność tworzenia fascynujących historii, w której można poczuć więź z bohaterami, dopingować ich w ułożeniu sobie życia, odnalezieniu w sobie ponownej radości i poczucia szczęścia. Udało się jej mnie przekonać, sprawiła, że wybrałam kontynuację i pokochałam wszystkie bohaterki i bohaterów stworzonej historii. Plusem jest to, że każda z nich stanowi osobną całość, mimo że mamy w nich kontynuację losów par poznanych wcześniej. Otrzymaliśmy w niej trzy portrety nietuzinkowych kobiet, które przekonały się, że miłość ma różne kolory, oblicza, ścieżki, ale gdy wkroczy w nasze życie, nic nie jest w stanie jej zatrzymać, by wykazała swój pełny potencjał i moc.


M.F. Mosquito urodziła się w 1989 roku na Kaszubach, gdzie mieszka do dziś z mężem i dziećmi. Zawodowo jest związana z edukacją najmłodszych, która stanowi jej pasję. Uwielbia wędrówki po górach, literaturę kryminalną i erotyczną. Zadebiutowała w 2021 roku pierwszą częścią serii "Oblicza miłości" - "Przekonaj mnie".
źr. zdjęcia: FB profil autorki




Książkę przeczytałam, dzięki wydawnictwu:




4 komentarze:

  1. Prezentuje się świetnie, cykl przede mną. Pozdrawiam Mirko, Jarek :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładki tej serii mają w sobie coś magnetycznego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tej serii ani tej autorki ale.... to mój rocznik!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty