12 lutego 2022

Erotyki i ich bohaterki

źr. zdjęcia: e-tapetki.pl

Za mną już ponad 1000 recenzji, więc pomyślałam, że warto coś zmienić, więc od czasu do czasu chcę wrzucać posty, będące krótkimi artykułami na jakiś temat, niekoniecznie czytelniczy. Chociaż dzisiejszy jest związany z tym, o czym czytamy w książkach.

źr. zdjęcia: casarosanashville.com
  • Czytam różne gatunki literackie, a ostatnio wśród nich znalazło się trochę erotyków różnej jakości. Raz lepsze, raz gorsze, jak to bywa w lekturach. Na tle tego, co przeczytałam do tej pory wyłania mi się obraz kobiety, która jest przedstawiana w tych powieściach i zastanawiam się, ile jest w tym wizerunku prawdy. Z reguły to:
  • jest to nieprzeciętnie piękna dziewczyna, obok której trudno przejść i każdy facet chce ją zaciągnąć do łóżka
  • ubiera się w mega krótkie, wyzywające sukienki
  • oczywiście - obowiązkowe są niebotycznie wysokie szpilki, na których wywija piruety w pubie na imprezie
  • pije ogromne ilości alkoholu, często z psiapsiółką i nigdy nie kończy się to na jednej czy dwóch butelkach.
  • zresztą alkohol zawsze jest towarzyszem w trudnych momentach
  • bywa, że główna bohaterka nie lubi imprez, ale zawsze ma przyjaciółkę, która sprowadza ją na nieco luźniejsze tory
  • zalicza facetów ile się da, nie biorąc pod uwagę trwałych związków, aż spotyka tego jedynego, który zmienia jej nastawienie
  • bywa, że ona jest wulgarna, odważna, lubi rządzić i uważa się za tzw. "Ósmy cud świata:, chociaż z opisu na taką nie wygląda, przynajmniej w moich oczach. jakoś nie przekonują mnie tatuaże u kobiet i wulgaryzmy, którymi rzuca na prawo i lewo
  • jej silny charakter objawia się często w słownictwie pełnym wulgaryzmów, a nie w osobowości
    źr. zdjęcia: pinterest,com
  • odwiecznie jest zdziwiona, gdy zaczyna coś czuć do jakiegoś przystojniaka, który oczywiście też jest niezwykle przystojny i boski. Pada wówczas wciąż obecne w książkach: "Co się ze mną dzieje?"
  • gdy już dochodzi do zbliżenia, to najczęściej ona jest pijana i nie wie faktycznie, co się z nią dzieje. Budzi się na drugi dzień z bólem głowy.
  • sceny łóżkowe bywają bardzo podobne i najczęściej w kulminacyjnym momencie ona rozpada się "na milion kawałków"
  • bywały też takie powieści, w których ona nie potrafiła powiedzieć "nie" i gdy tylko facet się do niej zbliżał, ona już mdleje z wrażenia.

To tak na szybko kilka spostrzeżeń, które bywają trochę irytujące, gdy po raz kolejny spotykam je w powieściach. Często bywa tak, że są to książki z wciągającą fabułą i dobrze napisane, ale powielanie pewnych schematów staje się nudne.

Macie jeszcze jakieś spostrzeżenia w tym temacie?

7 komentarzy:

  1. Rzeczywiście te schematy bardzo często się powielają. Od czasu do czasu lubię sięgnąć po erotyk, a dawno już żadnego nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie między innymi ta schematyczność w tego typu książkach mnie drażni. Nie sięgam po nie zbyt często.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam podobne odczucia - bardzo rzadko trafia się w tym gatunku na coś oryginalnego, dlatego też praktycznie wcale po niego nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety tak to często wygląda w tego typu powieściach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że są po prostu takie gatunki, wśród których widać ogrom schematów. Jednym z nich są właśnie erotyki, z innych wymieniłabym młodzieżówki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te schematy - o których Mirko wspomniałaś - faktycznie w wielu pozycjach książkowych się powielają. Zwłaszcza alkohol. No cóż - ja jestem abstynentem zaprzysięgłym - od 2017 roku. Świetny, inny post - swoją drogą ;-) . Pozdrawiam serdecznie, a erotyków mało czytałem, może poza kultową "Pamiętniki Fanny Hill". A pozdrawia Jarek ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  7. Analizę stylu i postępowania bohaterek przedstawiłaś w artykule w sposób zabawny i rewelacyjny. Najbardziej rozbawił mnie punkt związany z alkoholem i skutkami jego picia "...już dochodzi do zbliżenia, to najczęściej ona jest pijana i nie wie faktycznie, co się z nią dzieje"🤣🤣🤣, takie to życiowe spostrzeżenie...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty