29 sierpnia 2023

1434. - "Wyzwanie"


"Wyzwanie"
Danielle Steel

Data wydania: 31.10. 2022 r.
Premiera amerykańska w twardej oprawie: 16.08. 2022r
Liczba stron: 288
Wymiary:
Okładka: miękka
Tytuł oryginału: The Challenge
ISBN: 9788324084210
Tłumacz: Krzysztof Skonieczny
Wydawnictwo: Między Słowami
Moja ocena: 3/6

„Są takie wyrzeczenia, na które nie zgodzisz się dla mężczyzny, ale dla dziecka już tak.”

Zmiany są trudne dla każdego, zwłaszcza, gdy wiąże się to z problemami między rodzicami  dotyka ich dzieci. W takiej sytuacji znalazła się bohaterka książki "Wyzwanie", które musi poradzić sobie z nową sytuacją. 

Juliet Marshall po rozwodzie rodziców jest rozdarta między dwoma światami. Z jednej strony lubi miejski klimat Nowego Jorku, gdzie mieszka jej matka, ale też pragnie spędzać czas ze swoim ojcem, który przeprowadził się do małej miejscowości Fishtail, gdzie prowadzi szczęśliwe życie farmera. Czternastoletnie Juliet przyjeżdża do niego na wakacje, myśląc, że będzie się nudziła w czasie pobytu w miejscu, gdzie niewiele się dzieje. Nie spodziewa się, że przeżyje niezwykłe dni i przygodę, a to dzięki nowopoznanym przyjaciołom: Peter'em Pollock'iem, Matt'em Brown'em, Tim'em Taylore'm i Noele'm Wylie'm, którzy  mają po czternaście lat i mieszkają po sąsiedzku. Najstarszy z nich jest Justin, brat Noela, który skończył siedemnaście lat, natomiast Matt ma sześcioletniego brata, Benjiego. Chłopaki mieszkają od zawsze w Fishtail i spędzają ze sobą mnóstwo czasu. Pewną odmianą dla nich jest pojawienie się Juliet, którą przyjmują do swego grona.

To jeden z głównych motywów tej powieści, który obserwujemy przez większość książki. Drugą płaszczyzną jest świat dorosłych mieszkańców wioski, którzy zostają wciągnięci do świata swoich dzieci, gdy pewnego dnia dzieciaki postanawiają pójść na górski szlak na Granitowy Szczyt z przyzwoleniem dorosłych, ale bez ich udziału. Ja k nietrudno się domyślić, wyprawa skończyła się nie tak, jak wszyscy się spodziewali. Dzięki niej młodzi lepiej poznają siebie i wartości liczące się w życiu, a dorośli dostrzegają to, czego wcześniej nie widzieli.

Książki Danielle Steel cieszą się popularnością, a ona ma nas swoim koncie wiele ciekawych powieści, więc z chęcią sięgnęłam po wyzwanie. Jednak nie do końca spełniła ona moje oczekiwania. "Wyzwanie" to połączenie powieści przygodowej, typowej dla młodzieży z romansem dla dorosłych, więc mamy tu jakby dwie powieści w jedynym, tak jakby autorka chciała nam opowiedzieć te dwie historie na raz. Zbyt  dużo w niej opisowych partii materiału, które przypominają charakterystyki biograficzne danych osób, a zbyt mało dynamicznych akcji od początku. Dopiero w drugiej połowie zaczyna się dziać znacznie więcej, a dzięki temu czyta się ją o wiele szybciej i z podekscytowaniem.

Książkę tę przeczytałam jakiś czas temu przeczytałam książkę, a jej recenzja ukazała się na portalu recenzenckim DOBRE CHWILE, na który zapraszam TUTAJ, gdyż tam znajdują się moje wrażenia po lekturze tej książki.


Książkę przeczytałam, dzięki współpracy z księgarnią:
oraz serwisem recenzenckim


4 komentarze:

  1. Jeszcze zastanawę się nad lekturą tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam w ostatnim roku dwie jej książki i żadna mi się nie spodobała. Może bardziej odpowiadałyby mi jej najnowsze książki, a nie te z poprzedniego wieku, w których bohaterowie zachowywali się tak, że ja tego nie mogłam znieść.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd się przyznać, ale nie czytałam nic tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta autorka posiada w swoim dorobku lepsze i gorsze powieści. Ta widocznie należy do tych słabszych.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty