12 sierpnia 2023

"Ocali nas miłość" - na mojej półce

JUŻ 17 SIERPNIA 2023 ROKU
PREMIERA DRUGIEGO TOMU
SAGI "OPOWIEŚĆ WARMIŃSKA"
PT.: "OCALI NAS MIŁOŚĆ'


Niedawno pisałam na moim blogu o nowej serii pt. "Opowieść warmińska" napisanej przez panią Wiolettę Sawicką. Pierwszy tom nosił tytiuł "Klątwa Langerów" , w której losy bohaterów potoczyły się tak, że od razu chciałam poznać ich dalsze dzieje. Miałam na szczęście możliwość poznania  ich od razu najpierw w przedpremierowej wersji "Ocali nas miłość", a teraz zagościła ona w mojej biblioteczce w wersji papierowej, a jej lektura dostarczyła mi mnóstwo emocji, wzruszeń, ale też smutku. O tym wkrótce w mojej recenzji, a na razie zamieszczam tylko krótką notkę redakcyjną pochodzącą ze strony wydawnictwa Prószyński i S-ka


Prusy Wschodnie tuż przed wybuchem II wojny światowej. Lizka Langer jest już dorosła. Po przegranym przed laty plebiscycie Langerowie – rodzina polskich Warmiaków – stracili gospodarkę. Osieroconą Lizkę przygarnęła i wychowała wiejska znachorka Augusta. Stała się dla niej opiekunką, nauczycielką i najlepszą przyjaciółką. Augusta jest także powierniczką Franza, najmłodszego syna Kurta Reitera – niemieckiego bogacza. Dziecięca przyjaźń między Lizką a Franzem, który jako jedyny z klanów Reiterów nie dał się owładnąć hitlerowskiej ideologii, przemienia się w miłość. Młodzi muszą jednak zachować ją w tajemnicy, gdyż w Trzeciej Rzeszy ważniejsza od uczuć jest ustawa o czystości rasy. Związek Polki i Niemca, w dodatku pochodzących ze zwaśnionych od dawna rodzin, nie ma racji bytu. Wybucha wojna. Franz zostaje powołany do Wehrmachtu. Lizka szykuje się do ucieczki z Prus. Zaczyna się spełniać dawna wizja Augusty.

6 komentarzy:

  1. Muszę nadrobić pierwszą część. Świetna wiadomość.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie do nadrobienia pierwszy tom i ten :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chodzi mi po głowie, aby przeczytać tę sagę

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie historie. Muszę nadrobić pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogromne wrażenie wywarła na mnie książka autorki "Wyspy szczęśliwe", muszę sięgnąć po inne powieści

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie historie. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty