17 marca 2022

Nauczyciela z getta - zapowiedź


JUŻ DOSTĘPNA W KSIĘGARNIACH
NAJNOWSZA POWIEŚĆ 
ANETY KRASIŃSKIEJ!
wydana nakładem wydawnictwa Jaguar

Powieść o prawdziwej miłości i o życiu w świecie, w którym nie ma żadnej pewności.

Młoda nauczycielka Laura, z miłości do męża pochodzenia żydowskiego, podejmuje drastyczną decyzję i dobrowolnie przeprowadza się do jego rodziny w łódzkim getcie.

Czy uda się jej uratować tych, których kocha najbardziej?

Początek II wojny światowej. Łódź. Młoda nauczycielka Laura, z miłości do męża pochodzenia żydowskiego, podejmuje drastyczną decyzję i dobrowolnie zamieszkuje z jego rodziną w łódzkim getcie. Mimo wielu obaw nie jest do końca świadoma, co to oznacza. Wie jedno: kocha i nie potrafi żyć bez swojego ukochanego.


W getcie doświadcza piekła na ziemi. Stłoczeni na niewielkim kawałku ziemi Żydzi umierają na jej oczach każdego dnia, a ona nie może temu zaradzić. Wycieńczająca, wielogodzinna praca i głód stają się jej codziennością, w której za wszelką cenę stara się przetrwać, a przy tym zachęcać dzieci do nauki, zachowując pozory normalności. To misja, którą pragnie realizować bez względu na okoliczności. Na początku uczy w szkole, a po jej zamknięciu organizuje lekcje w domu. Niestety Żydów, których stać jeszcze na taki przywilej, jest coraz mniej. Z czasem pieniądze potrzebne są przede wszystkim na… utrzymanie się przy życiu.

Laura jest gotowa na wszystko, by ocalić rodzinę męża, i nawet w najtrudniejszych chwilach, gdy ukochany trafia do więzienia, nie traci nadziei, że uda im się uniknąć najgorszego.


Getto łódzkie nie jest często ukazywane w literaturze pięknej. Książka Anety Krasińskiej jest jedną z niewielu opowieści osadzonych w wojennej rzeczywistości „łódzkiej dzielnicy zamkniętej”.

Autentyczne wydarzenia i postaci historyczne stały się tłem do opowiedzenia uniwersalnej opowieści o człowieku postawionym w skrajnej sytuacji, który rozpaczliwie walczy o zachowanie człowieczeństwa.
- dr Adam Sitarek,
centrum Badań Żydowskich Uniwersytetu Łódzkiego



5 komentarzy:

  1. Na pewno przeczytam tę książkę. Czuję, że to będzie niezapomniana lektura.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusi mnie, już ją mam na liście do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też wędruje na moją listę czytelniczą. W swoim czasie kupowałem i recenzowałem wiele podobnych. Z tzw. obozowej. Pozdrawiam Mirko, Jarek :-) .

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno jest to warta uwagi lektura, ale ja raczej nie czytam tego typu literatury.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka właśnie dziś do mnie dotarła i wkrótce będzie czytana.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty