Coraz częściej Czytelnicy bibliotek sami podpowiadają czy też wybierają książki, które chcieliby przeczytać. Pracownicy bibliotek dwoją się i troją, by spełnić oczekiwania Czytelników i zakupić jak najwięcej nowości. Później książka wędruje z rąk do rąk, by śmieszyć, wzruszać, a czasem przestraszać, czyli jednym słowem sprawiać przyjemność czytającym.
A co gdyby tak odwrócić role i to czytający mogli sprawić przyjemność autorom?
Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu, ale nic nie zastąpi opinii Czytelnika, który przez kilka kolejnych wieczorów zasiadał do czytania i przenosił się w świat malowany słowami przez autora. To właśnie Czytelnik ma siłę i moc, by przekonać innych do poznania właśnie tej powieści, dzieląc się swoimi wrażeniami i emocjami.
Często osoby sporadycznie sięgające po książki nie wiedzą, co wybrać na prezent dla kogoś bliskiego i zaczynają przekopywać sieć. I właśnie wtedy im więcej opinii, tym lepszy ogląd na daną książkę. Decyzja o wyborze prezentu może nie być łatwa, ale na pewno będzie o wiele bardziej świadoma i obiektywna.
Każda opinia to taki maleńki znak dla nas - autorów, że jesteście z nami i wiecie, że choć uwielbiamy pisać, to musimy też coś jeść i opłacać rachunki, a bez sprzedaży trudno to robić.
Stąd pomysł akcji: <<POŻYCZ - PRZECZYTAJ - POLEĆ>>
Dołącz do niej już dziś, jeśli jesteś Czytelnikiem albo Bibliotekarzem i:
- Dziel się swoimi emocjami w sieci.
- Zachęcaj innych do pisania opinii i zamieszczania ich w sieci.
- Udostępnij plakat w mediach społecznościowych.
- Pomóż starszym osobom zamieścić opinię w sieci.
- Wydrukuj plakat i zawieś go na drzwiach biblioteki.
- Sprawiaj przyjemność swoim ulubionym autorom :)
Świetna inicjatywa! Na pewno udostępnię tę akcję na FB.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawa akcja, kilka lat - pracowałem jako bibliotekarz szkolny - pozdrawiam serdecznie Mirko, Jarek :-)
OdpowiedzUsuńŚwietna akcja!
OdpowiedzUsuńPopieram tę akcję.
OdpowiedzUsuńŚwietna akcja, popieram zawsze takie inicjatywy :-)
OdpowiedzUsuń