07 listopada 2023

1474. - "Prezydent"


"Prezydent"
Aleksander Kwaśniewski w rozmowie 
z Aleksandrem Kaczorowskim
Aleksander Kwaśniewski, Aleksander Kaczorowski

Wydanie: Pierwsze
Gatunek literacki: wywiad
Data premiery: 17.05.2023r
Liczba stron: 464
Okładka: twarda
Wymiary: 155x235mm
ISBN: 978-83-240-7397-9
Wydawnictwo: Znak Literanova
Moja ocena: 6/6

„Jednostki mogą wiele, ale nigdy w próżni, nigdy bez ludzi, których spotkały w swej wędrówce i zbudowały z nimi drużynę.”

Polityków znamy najczęściej z ekranów telewizorów, chociaż ostatnio w ramach spotkań wyborczych, można było spotkać się z nimi na żywo. Jednak i tak nie daje nam to wiedzy, jacy są oni poza kamerami i sceną polityczną, dlatego rozmowy z nimi prowadzone w mediach społecznościowych, audycjach telewizyjnych lub też w książkach dają nam pewien wizerunek danej osoby. Gdy zatem zobaczyłam okładkę publikacji "Prezydent", na której w centralnym punkcie umieszczone zostało zdjęcie prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego, z chęcią po nią sięgnęłam, gdyż byłam ciekawa kulis wydarzeń, które mogliśmy śledzić z jego kadencji. Rozmowę ujętą w pięknie wydanej książce oprawionej w twardą oprawę przeprowadził wielokrotnie nagradzany dziennikarz Aleksander Kaczorowski.


Na ponad 440 stronach poznajemy wiele ciekawostek, informacji i anegdot ze spotkań z wielkimi politykami z różnych krajów, licznych spotkań na szczytach politycznych rozgrywek, negocjacji i pertraktacji, ale też z prywatnego życia pana prezydenta. Wywiad ilustrują zdjęcia z prywatnego z prywatnego archiwum prezydenta, więc tym bardziej była to fascynująca lektura.

„Ludzie muszą mieć poczucie,
że ktoś stoi na straży konstytucji i porozumienia ponad podziałami.”



Aleksandra Kwaśniewskiego nie trzeba nikomu przedstawiać, gdyż zapisał się w naszej historycznej karcie na trwałe swoją prezydenturą. Miał swoje wady i zalety, jak każdy z nas, ale z pewnością do dziś jest to osobowość, którą ja zawsze chętnie słucham, cenię i traktuję z życzliwością. Uważam, że to był nasz najlepszy, jak do tej pory, prezydent Polski. W książce szczerze opowiada o sobie, swoich studenckich czasach, małżeństwie, rodzinie, zakulisowych rozmowach, ale też wyraża swoje zdanie w wielu sprawach dotyczących spraw sprzed kilkunastu lat, jak i obecnych. Pada wiele mądrych słów, ważnych wniosków, wskazówek  i myśli, nad którymi warto się zatrzymać, by skonstruować swoje zdanie, lub zintegrować się z nimi. 


Jakiś czas temu oglądałam rozmowę z obecnym prezydentem Polski i od razu pomyślałam o wywiadzie z Aleksandrem Kwaśniewskim, zawartym w tej książce, ale też innych jego wypowiedziach w mediach. Od razu można zauważyć różnicę w poczuciu bycia prezydentem i klasie wypowiadanych słów, zwłaszcza teraz, w powyborczym czasie. Słuchając Andrzeja Dudę zastanawiałam się, jak by postąpił pan prezydent Aleksander Kwaśniewski i doszłam do wniosku, że z pewnością mielibyśmy zupełnie inną rzeczywistość.

Dłuższą recenzję możecie przeczytać w serwisie Dobre Chwile TUTAJ

Książkę przeczytałam, dzięki współpracy z księgarnią Bonito.pl 

i serwisem Dobre Chwile






5 komentarzy:

  1. Akurat tej książki nie planuję czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno osoby zainteresowane życiem Pana Prezydenta i jego rodziny z ciekawością sięgną po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tu Jardian Mirko, jak wiesz uwielbiam biografie, więc z pewnością tę prędzej czy później przeczytam, pozdrawiam , oczywiście poczekam, aż pojawi się w bibliotekach .

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakiś czas temu też myślałam o tej publikacji, potem mi umknęło. Dzięki za przypomnienie, muszę się rozejrzeć za tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa propozycja dla interesujących się współczesną historią i polityką.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty