23 października 2023

1464. - "Muzyka nocy"


"Muzyka nocy"
Jojo Moyes

Data premiery w Polsce: 2023.01.10
Premiera angielska: 17.08.2021r.
Oprawa: miękka
Ilość stron: 448
Wymiary: 145 x 205 mm
ISBN 978-83-240-8577-4
Tytuł oryginalny: Night Music
Tłumaczenie: Monika Bukowska
Wydawnictwo: Znak
Moja ocena

"Szczęście można znaleźć, nawet gdy wszystko wokół się rozpada"

Nigdy nie wiadomo, dokąd poprowadzi nas los i jakie niespodzianki ma dla nas życie. Bohaterka książki "Muzyka nocy", doskonale o tym wie, gdyż jej świat nagle runął zaskakując ją w całej okazałości.

Isabel Delancey pracowała, jako pierwsza skrzypaczka grając w londyńskiej filharmonii. Wszelkie sprawy były nadzorowane przez Laurenta, jej męża, który niestety, zginął 9 miesięcy temu w wypadku samochodowym. Okazało się, że pozostawił on po sobie mnóstwo długów, więc Isabel jest zmuszona sprzedać swój rodzinny dom, wbrew protestom dwójki swoich dzieci. 

Tego dnia, gdy ją poznajemy, dowiaduje się od księgowego, jak naprawdę wygląda jej sytuacja finansowa i egzystencjalna. Laurent zaciągnął duże pożyczki pod zastaw domu a spłacenie zaległości płatniczych i rachunków przerasta możliwości finansowe pani Delancey. Teraz musi ona znaleźć sposób, by spłacić kredyt hipoteczny, co będzie trudne, bo konta bankowe świecą pustkami, a na kartach kredytowych widnieją spore długi. To oznacza, że dzieci nie będą mogły korzystać ze szkół prywatnych, a standard życia znacznie może ulec pogorszeniu. Najcenniejszą rzeczą, jaką Isabel posiada są skrzypce, ale o ich sprzedaży ona nie chce nawet myśleć. Wśród zaległej korespondencji, którą przegląda razem z córką, znajduje pismo, w którym jest napisane, że Isabel odziedziczyła dom. Zanim dowiadujemy się o jej losach, najpierw poznajemy społeczność miasteczka Norfolk, w którym znajduje się dom zapisany pani Delancey.

O Jojo Moyes czytałam nie raz pochlebne słowa, więc gdy nadarzyła się okazja poznania jej powieści „Muzyka nocy”, z ciekawością po nią sięgnęłam. Książka okazała się być powieścią, którą autorka napisała w 2008 roku, stąd poczucie, że fabuła nie dzieje się w najnowszym okresie czasu. Do tego tytułu przyciągnęła mnie urokliwa okładka, nazwisko autorki, ale też opis zamieszczony w księgarni Bonito. Notka redakcyjna nie oddaje jednak tego, co znajdujemy już w pierwszym rozdziale, gdyż zamiast Isabeli poznajemy mieszkańców wsi Norfolk. W krajobraz wsi wpisany jest od dawna pewien szczególny budynek zwany Domem Hiszpańskim, wzbudzającym zainteresowanie miejscowych, jak i turystów. Dom należy do Samuela Fredericka Pottiswortha, którym opiekuje się Laura McCarthy. I ten dom zostaje własnością Isabel Delancey, co nie wszystkim mieszkańcom Norfolk odpowiada.

Po pełniejszą recenzję zapraszam na Dobre Chwile.

Książkę przeczytałam, dzięki współpracy z księgarnią Bonito 

i serwisem Dobre Chwile




4 komentarze:

  1. Lubię tworzyć tej autorki. Tej książki jeszcze nie czytałam. Muszę nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie znam tej autorki, ale chyba czas na pierwsze spotkanie. Ciekawi mnie, jak ta Isabel przystosowywała odziedziczony, zrujnowany dom. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat tej powieści autorki nie czytałam, ale bardzo lubię jej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też muszę nadrobić, bo wiele też i ja dobrego słyszałem, pozdrawiam, Jardian :-) .

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty