29 lipca 2019

Wspomnień czar... czyli nowe książki na mojej półce


29 października 2019 roku POD PATRONATEM "OAZY RECENZJI" ukaże się książka pt.: "Czas Dorosłości" Zdzisława Brałkowskiego,  która jest trzecią z cyklu "ZZa Zasłony Czasu". Wspomniałam o tym kilka dni temu TUTAJ. Dziś dotarły do mnie dwie wcześniejsze tomy tej serii: "Młodości Szczęśliwa" i "Wileńszczyzna w Miniony Czas". Zanim ukaże się część trzecia, zapraszam do poznania tych pozycji wydawniczych.

Pan Brałkowski przepracował kilkadziesiąt lat, najpierw w fabryce, później wychowując i ucząc młodzież. Jego wspomnienia spisane w wyżej wymienionych tytułach, są skarbnicą, z której zaczął czerpać rozpoczynając swoją przygodę z literaturą. Zadebiutował powieścią "Syberia, Inny Świat". Poza wspomnieniami, pisze też poezję, satyrę, teksty piosenek. 

Poniżej krótkie notki redakcyjne, a wkrótce pojawią się moje recenzje.

"Młodości Szczęśliwa" to zbiór opowiadań obejmujące lata 60. i 70. XX wieku, bazujące na wspomnieniach autora. Opowiada o czasach, kiedy życie było dużo skromniejsze, a dorośli, w tym nauczyciele, mogli mieć i mieli dużo  twardszą rękę. Za to w głowach dzieci i młodzieży rodziły się pomysły, które u rodziców powodowały palpitację serca. W tle  przewija się historia Polski, świata i miasta Grudziądza, w którym autor się wychował. [moja recenzja]

"Wileńszczyzna w Miniony Czas" zabiera nas do okresu od okupacji aż do lat 70. XX wieku. Dzieje bohaterów rzucone są na tło wielkiej polityki, z wszystkimi z tego wynikającymi konsekwencjami. Podobne losy przeżywały  inne polskie rodziny żyjące od pokoleń na wileńskiej ziemi.
[moja recenzja]


4 komentarze:

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty