01 sierpnia 2018

I cóż że ze Szwecji... czyli nowość z Psychoskoku u mnie!

Dziś dotarła do mnie nowość zapowiadana na sierpień kilkanaście dni temu. Wśród tych propozycji była książka pt.: "Przepustka do raju." Poniżej kilka słów zaczerpniętych z notki redakcyjnej a tutaj moja recenzja :)

Książka o Szwecji widzianej oczami Polaka – z zewnątrz i od środka, a nawet w krzywym zwierciadle. Ale przecież dotyczy nie tylko jednego skandynawskiego kraju. Ojczyzna naszych zamorskich sąsiadów działa tu jak pryzmat, który ujawnia wszystkie barwy współczesnego świata, przynajmniej europejskiego. Powstała, bo autor uznał, że warto: Polsce – „krainie tysiąca nieustających nieszczęść” – przeciwstawił kraj „pozbawiony w całości tradycji martyrologicznych”.

Szwecja w przeciwności do Polski nie jest naznaczona tradycją martyrologiczną. Oznacza to, że historia tego narodu pozostaje wolna od obrazu wojen, czy narodowych cierpień. „Egzotyka” tego miejsca bardzo miło nas zaskoczy. Wszystko zdaje się zupełnie inne od rzeczywistości, którą znamy.


2 komentarze:

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty