14 września 2020

Królowa Babilonu na mojej półce

Dziś spotkała mnie  miła niespodzianka, gdyż do moich drzwi zapukała niezwykła, tajemnicza kobieta. Najpierw poznałam królową Saby, potem Marię Magdalenę a teraz, najbliższy czas spędzę w towarzystwie królowej Babilonu, dzięki książce pani Ewy Kassali "Semiramida", która właśnie dziś ma swoją premierę.   


 Powieść ukazała nakładem wydawnictwa Videograf i dotarła do mnie w ładnym opakowaniu z czerwoną różą i uroczą dedykacją od autorki, za co bardzo dziękuję.


Poniżej  zamieszczam krótką notkę redakcyjną a TUTAJ moja recenzja.

Nieustraszona wojowniczka czy wrażliwa twórczyni wiszących ogrodów? Znajda czy córka bogini? Uduchowiona czarodziejka czy wyrachowana władczyni?

Dlaczego Babilon nazywano nierządnicą starożytnego świata? Na czym polegała prostytucja sakralna i czy rzeczywiście każda kobieta musiała przynajmniej raz w życiu oddać swoje ciało obcemu mężczyźnie? Jak i dlaczego powstały wiszące ogrody Semiramidy, uważane za jeden z cudów świata starożytnego? Czy władza zawsze oznacza samotność?

Semiramida, królowa Babilonu, przez niezwykłe zbiegi okoliczności, nazywane przez wielu wolą bogów, zostaje żoną króla i matką następcy tronu. Wspierana przez kapłanki Isztar, rządzi krainą starożytnej Mezopotamii. Walczy, kocha, tworzy. Przeżywa wzloty i upadki. A odchodząc w pełni sławy, przekazuje nam ważne, ponadczasowe przesłanie. Jakie?

Zapraszamy do świata magicznych historii Ewy Kassali. Semiramida to już trzecia książka z serii Silne kobiety czasów Biblii (po Królowej Saby i Marii Magdalenie). Tym razem wybierzemy się do źródeł cywilizacji europejskiej, czyli do Asyrii i Babilonu. Poznamy miejsca, gdzie niegdyś rozciągał się biblijny Eden i wznosiła się wieża Babel… 



3 komentarze:

  1. Jestem zaintrygowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się bardzo interesująco. Będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi interesująco. Jestem ciekawa Twojej recenzji Mirko. Życzę miłej lektury.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty