środa, 11 stycznia 2017

304. - "Jedz prawdziwe jedzenie"

Pięć zasad utrzymania zdrowego mózgu i ciała
Julie Montagu

         

„Matka Natura jest mądrzejsza od jakiegokolwiek koncernu produkującego żywność.”

Moda na szczupłą sylwetkę sprawia, że wiele osób poszukuje skutecznego sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów. W natłoku informacji, często sprzecznych ze sobą gubią się i tak naprawdę nie wiedzą co jest dla nich korzystne. Propozycji diet jest bardzo dużo. Większość z nich narzuca ostre, rygorystyczne ograniczenia, które sprawiają, że trudno jest im sprostać. W efekcie następuje powrót do poprzedniej wagi i pojawiają się frustracja, poczucie winy a nawet depresja. Dzieje się tak, gdyż podchodzą oni błędnie do kwestii odżywiania. Traktują dietę jako jednorazowy epizod a nie sposób na życie. Książka pt.: „Jedz prawdziwe jedzenie” podpowiada jak rozsądnie wprowadzić zmiany, by osiągnąć nie tylko zadowalający wygląd ale i szczęście oraz zdrowie. 

źródło: www.theflexifoodie.com
Julie Montagu jest ekspertem holistycznych metod uzdrawiania i prawidłowego żywienia oraz jedną z najpopularniejszych brytyjskich instruktorek jogi. Występuje w programie telewizyjnym "Ladies of London". Wykreowała własną linię energetyzujących przekąsek opartych o superżywność. 


okładka oryginału
źródło: amazon.com
W książce "Jedz prawdziwe jedzenie" przedstawia swój styl życia, który wypracowała w ciągu ostatnich ośmiu lat, od momentu, gdy na świat przyszło jej pierwsze dziecko. Dziś jest matką czwórki dzieci, ma ponad 40 lat i cieszy się świetnym, młodym wyglądem, kondycją i samopoczuciem. Wszystko dzięki Prostym Zasadom, które na stałe zagościły w jej życiu. Proponuje wprowadzenie do naszego odżywiania kilka rodzajów produktów żywnościowych, które mają dla nas ogromny, pozytywny wpływ. Uważa, że wystarczy wprowadzić niewielką korektę, zwrócić się ku naturze i wyeliminować ze swojej diety nasycone tłuszcze, źródła złego cholesterolu, wprowadzić większą ilość błonnika, by pomóc naszemu organizmowi w regeneracji i zwalczaniu choroby.

Zachęca do zmiany nawyków żywieniowych propagując prostotę i zwrot ku naturalnej diecie naszych przodków. Odżywiali się oni bez liczenia kalorii korzystając z darów natury i spożywali produkty nieprzetworzone, bez chemii, przyrządzone własnoręcznie. Zbierali owoce, warzywa, nasiona, orzechy, polowali na zwierzynę a ich dieta była pełnowartościowa, bogata w tłuszcze i bez sztucznych dodatków polepszających smak. Mieli na celu wzmocnienie swoich sił, dodanie sobie energii, by mogli sprostać surowemu życiu i czekającym ich zadaniom. 

„Wołanie naszego organizmu czyli różne objawy – prawie zawsze stanowią dowód czegoś poważniejszego, czemu możemy zaradzić poprzez zmiany naszych nawyków żywieniowych oraz stylu życiu.”

Poznajemy reguły, którymi autorka kieruje się w swoim życiu, zalety tzw. „Elastycznej Piątki” czyli zalety pięciu ważnych produktów mających korzystny wpływ dla naszego zdrowia. Wypełniają one w większości część pierwszą, która złożona jest z siedmiu rozdziałów. Sześć pierwszych omawia poszczególne grupy żywnościowe, które stanowią podstawę zdrowego odżywiania. Poznajemy zalety zielonych warzyw liściastych, pełnoziarnistych zbóż, naturalnych substancji słodzących, zdrowych olejów i tłuszczów oraz superżywności. 

Dowiadujemy się jakie są korzyści z ich spożywania, jakie wartości odżywcze zawierają, w jaki sposób i dlaczego warto włączyć na stałe do swojej diety szpinak, brokuły, miód, komosę ryżową, kaszę gryczaną, jaglaną, oliwę z oliwek, olej kokosowy, miód, syrop klonowy, różnego rodzaju orzechy, nasiona, jagody goji, nasiona chia, surowe kakao i wiele innych.
Każdy z tych rozdziałów kończy się siedmioma propozycjami zastosowania omówionych produktów w postaci przepisów kulinarnych. Poza tym autorka przedstawia pięć prostych trików, które pomogą zachować nowe zasady postępowania, gdy musimy zjeść posiłek np. w restauracji. 

Uzupełniającymi elementami pomagającymi wprowadzić zmiany do naszego życia jest medytacja, świadome oddychanie, joga i afirmację. Tym tematom poświęcona została część druga, w której dowiadujemy się w jaki sposób wprowadzić te pozytywne elementy w życie, dodać sobie energii, zadbać o właściwy poziom witaminy D, wprowadzić zielone napoje i być obecnym Tu i Teraz. Najczęściej uważamy, że nie mamy czasu na takie dodatkowe działania czy ćwiczenia, gdyż i tak nasz dzień wypełniony jest po brzegi. Jednak są to czynności, które wymagają niewielkiej korekty, by można je wykonywać regularnie i stały się naszym zdrowym nawykiem. 

„Im bardziej stajemy się zajęci, im większego stresu doświadczamy, tym mniej czujemy się szczęśliwi.”

Dziś mamy ogromny wybór różnorodnych artykułów spożywczych pełnych konserwantów, szkodliwych wzmacniaczy smaku. Firmy, które je produkują mają na względzie własne zyski dlatego mamią nas pięknymi opakowaniami, kuszącymi reklamami i pseudo zdrowymi sloganami. Szybkie tempo życia sprawia, że nie mamy czasu na gotowanie dań w domu używając naturalnych składników kupujemy gotowe potrawy do podgrzania w kuchence mikrofalowej lub korzystamy z fast foodów co odbija się negatywnie na ogólnej kondycji naszego organizmu. To sprawia, że jesteśmy zmęczeni, zestresowani i zniechęceni. Tymczasem wystarczy stopniowo włączać zdrowe nawyki do codziennego życia, odnaleźć spokój, zmniejszyć stres, zacząć pozytywnie myśleć i cieszyć się doskonałym zdrowiem, dobrym samopoczuciem oraz kondycją. 

„Nigdy nie zgadzaj się na bycie nieszczęśliwym, ponieważ w ten sposób umniejszasz swoją wartość i mówisz światu, że brak szczęścia jest wszystkim, czego chcesz od życia” 

Książkę można kupić w sklepie:

Wydanie: I
Rok wydania polskiego: 2016
Rok wydania angielskiego: 2016
Wymiary: 14,5 x 20,5 cm
Ilość stron: 256
Oprawa: miękka
Redakcja: Irena Kloskowska
Skład: Iga Maliszewska
Projekt okładki: Iga Maliszewska
Tłumaczenie: Sylwia Grodzicka
Wydawnictwo Vital
Tytuł oryginału: Eat Real Food: Simple Rules for Health, Happiness, and Unstoppable Energy

1 komentarz:

  1. Afirmacja jest na pewno przydatna. To musi być bardzo ciekawa książka.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą . Będzie mi miło, gdy będą one podpisywanie,chociażby imieniem, gdyż mam wówczas możliwość poznania czytelników:) Anonimowe wpisy o charakterze spamu, będą usuwane. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)