poniedziałek, 9 czerwca 2014

95. Dieta 8 - godzinna

Obserwuj znikające kilogramy bez patrzenia na to co jesz
David Zinczenko, Peter Moore
Bestseller New York Timesa

         

"Zapomnij o wszystkim, co kiedykolwiek słyszałeś na temat zrzucania wagi, a zamiast tego zrób tak: Jedz co chcesz i ile chcesz."

Dieta, dzięki której można schudnąć szybko, zdrowo i bezpiecznie, tracąc nawet 2,5 kg tygodniowo? Nie trzeba liczyć kalorii i rezygnować z ulubionych potraw? David Zinczenko i Peter Moore udowadniają, że jest to możliwe. W swojej książce pt. "Dieta 8 – godzinna" przedstawiają liczne dowody na to, że stosując tę dietę już nigdy nie będziemy musieli martwić się o swoją wagę, ani o jej wpływ na nasze zdrowie. Jest jeden warunek: należy jeść tylko w czasie 8 - godzinnego okresu w ciągu doby, przestrzegając jej zasad tylko przez 3 dni w tygodniu.

 źr. zdjęcia:
 dietsinreview.com
David Zinczenko wypróbował ją na sobie i jest przykładem skuteczności jej działania. Pracując na stanowisku redaktora naczelnego w „Men's Health”, przechodził osobisty kryzys. Zmarł jego ojciec w wieku 52 lat na udar mózgu. Lekarze stwierdzili u autora także symptomy, które narażają go na podobną chorobę. Mimo, że starał się prowadzić zdrowy i aktywny tryb życia, okazało się, że to za mało. 

Zaczął interesować się badaniami nad nowymi trendami żywieniowymi, które przynosiły niezwykłe efekty zdrowotne. Nie wymagały one intensywnych treningów, pilnowania kalorii i wyrzeczeń. Stopniowo zaczął wprowadzać zmiany w swoim życiu i w efekcie w ciągu pierwszych 10 dni stracił 3,5 kg a jego zdrowie unormowało się, spadło ciśnienie i nie wystąpił efekt jo – jo. Przez 20 lat dokładniej przyglądał się badaniom, nowinkom żywieniowym i dietom pojawiającym się na rynku. Rezultatem tego jest książka „Dieta 8 – 

godzinna"

"Diety ograniczające spożycie kalorii są dietami najstarszego typu, nakazującymi niegdyś zapełniać spiżarki waflami ryżowymi, twarożkiem i dietetycznymi napojami. Jeżeli jadłeś mniej kalorii, niż twój organizm dziennie spalał, miałeś tracić na wadze. Nauka mówi, że nie to jest kluczem do schudnięcia."


okładka oryginału
źr. zdjęcia: amazon.com
W przeciwieństwie do innych sposobów odchudzania, Dieta 8-godzinna oddziałuje na poziomie komórkowym, wzmacniając działanie mitochondriów – źródeł energii w komórkach ciała. W rezultacie spowalnia ona proces starzenia, zmniejsza ryzyko chorób serca, cukrzycy, raka, Alzheimera i wielu innych.

Autor zapewnia, że dzięki tej diecie możemy stracić fałdki na brzuchu, zmniejszając  ryzyko zapadnięcia na wiele chorób, uzyskać szczupłą sylwetkę, młodszy wygląd, zwiększyć energię i poprawić nasze zdrowie. To wszystko jest możliwe „bez godzin spędzonych na siłowni, bez wydawania setek złotych na zajęcia fitnessu i bez pozostawiania za sobą ścieżki potu podczas biegania po osiedlu.”

Książka została napisana przystępnym, zrozumiałym językiem. Dodatkowym atutem jest staranne wydanie z przejrzystym układem graficznym, wyraźną czcionką i elementami graficznymi oraz liczne przepisy i przykłady ćwiczeń. Ważne zagadnienia oraz przykłady skuteczności diety ujęte zostały w wyraźne, ozdobne ramki. Uzupełnieniem są tabele, schematyczne zestawienia przykładowych jadłospisów, porad i wskazówek. 

Dowiadujemy się skąd się biorą problemy z nadwagą? Dlaczego tak wiele diet jest nieskutecznych? Jakie produkty poskramiają tłuszcz? Jakie pokarmy powinniśmy jeść codziennie? Jak zmodyfikować swoje ulubione dania, by były korzystne dla naszego samopoczucia i zdrowia? Poznajemy także najpopularniejsze diety, ich założenia, zalety i wady a także sposoby na ich modyfikację, by spełniały

Sposobów na schudnięcie można znaleźć bardzo dużo w czasopismach, różnych publikacjach czy programach. Każda z nich ma swoje zakazy, nakazy, których trudno przestrzegać. Po zaprzestaniu stosowania diety, kilogramy wracają a nawet jest ich więcej. Czy kolejna propozycja w postaci diety proponowanej przez autora okaże się skuteczna? Trudno mi ocenić, gdyż potrzeba czasu, by to sprawdzić. Czytając książkę dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy nie tylko o diecie ale także o odżywianiu się, metaboliźmie i funkcjonowaniu naszego organizmu. Jestem - podobnie jak David Zinczenko - sceptyczna wobec pojawiających się co chwila diet. Jednak propozycja odżywiania się według diety 8 - godzinnej wydaje się rozsądną alternatywą dla innych tego rodzaju metod. 

Książkę można kupić w sklepie:


Numer wydania 1
Rok wydania polskiego: 2014
Rok wydania angielskiego: 2013
Wymiary:  14,5 x 20,5 cm
Ilość stron 304
Oprawa miękka
Redakcja: Natalia Paszko
Skład: Tomasz Piłasiewicz
Projekt okładki: Piotr Pisiak
Tłumaczenie: Zuzanna Kaszkur
Fotografie: Beth Bischoff
Tytuł oryginału: The 8-Hour Diet: Watch the Pounds Disappear Without Watching What You Eat! 

6 komentarzy:

  1. masz tą książke jeszcze? możesz odsprzedać jakoś taniej? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przykro mi ale nie prowadzę sprzedaży książek, które recenzuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz może gdzie mogę nabyć tą książkę?

      Usuń
    2. Niestety nie wiem. Ja już jej nie mam. Wydałam do biblioteki jakiś czas temu.

      Usuń
  3. Witam,
    Gdzie mogę zakupić te książkę w formie ebook?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, jest tylko forma tradycyjna czyli papierowa, ale proszę o to zapytać wydawcę :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą . Będzie mi miło, gdy będą one podpisywanie,chociażby imieniem, gdyż mam wówczas możliwość poznania czytelników:) Wpisy o charakterze spamu oraz reklamami firm lub produktów będą usuwane.