poniedziałek, 9 czerwca 2014

95. Dieta 8 - godzinna

Obserwuj znikające kilogramy bez patrzenia na to co jesz
David Zinczenko, Peter Moore
Bestseller New York Timesa

         

"Zapomnij o wszystkim, co kiedykolwiek słyszałeś na temat zrzucania wagi, a zamiast tego zrób tak: Jedz co chcesz i ile chcesz."

Dieta, dzięki której można schudnąć szybko, zdrowo i bezpiecznie, tracąc nawet 2,5 kg tygodniowo? Nie trzeba liczyć kalorii i rezygnować z ulubionych potraw? David Zinczenko i Peter Moore udowadniają, że jest to możliwe. W swojej książce pt. "Dieta 8 – godzinna" przedstawiają liczne dowody na to, że stosując tę dietę już nigdy nie będziemy musieli martwić się o swoją wagę, ani o jej wpływ na nasze zdrowie. Jest jeden warunek: należy jeść tylko w czasie 8 - godzinnego okresu w ciągu doby, przestrzegając jej zasad tylko przez 3 dni w tygodniu.

 źr. zdjęcia:
 dietsinreview.com
David Zinczenko wypróbował ją na sobie i jest przykładem skuteczności jej działania. Pracując na stanowisku redaktora naczelnego w „Men's Health”, przechodził osobisty kryzys. Zmarł jego ojciec w wieku 52 lat na udar mózgu. Lekarze stwierdzili u autora także symptomy, które narażają go na podobną chorobę. Mimo, że starał się prowadzić zdrowy i aktywny tryb życia, okazało się, że to za mało. 

Zaczął interesować się badaniami nad nowymi trendami żywieniowymi, które przynosiły niezwykłe efekty zdrowotne. Nie wymagały one intensywnych treningów, pilnowania kalorii i wyrzeczeń. Stopniowo zaczął wprowadzać zmiany w swoim życiu i w efekcie w ciągu pierwszych 10 dni stracił 3,5 kg a jego zdrowie unormowało się, spadło ciśnienie i nie wystąpił efekt jo – jo. Przez 20 lat dokładniej przyglądał się badaniom, nowinkom żywieniowym i dietom pojawiającym się na rynku. Rezultatem tego jest książka „Dieta 8 – 

godzinna"

"Diety ograniczające spożycie kalorii są dietami najstarszego typu, nakazującymi niegdyś zapełniać spiżarki waflami ryżowymi, twarożkiem i dietetycznymi napojami. Jeżeli jadłeś mniej kalorii, niż twój organizm dziennie spalał, miałeś tracić na wadze. Nauka mówi, że nie to jest kluczem do schudnięcia."


okładka oryginału
źr. zdjęcia: amazon.com
W przeciwieństwie do innych sposobów odchudzania, Dieta 8-godzinna oddziałuje na poziomie komórkowym, wzmacniając działanie mitochondriów – źródeł energii w komórkach ciała. W rezultacie spowalnia ona proces starzenia, zmniejsza ryzyko chorób serca, cukrzycy, raka, Alzheimera i wielu innych.

Autor zapewnia, że dzięki tej diecie możemy stracić fałdki na brzuchu, zmniejszając  ryzyko zapadnięcia na wiele chorób, uzyskać szczupłą sylwetkę, młodszy wygląd, zwiększyć energię i poprawić nasze zdrowie. To wszystko jest możliwe „bez godzin spędzonych na siłowni, bez wydawania setek złotych na zajęcia fitnessu i bez pozostawiania za sobą ścieżki potu podczas biegania po osiedlu.”

Książka została napisana przystępnym, zrozumiałym językiem. Dodatkowym atutem jest staranne wydanie z przejrzystym układem graficznym, wyraźną czcionką i elementami graficznymi oraz liczne przepisy i przykłady ćwiczeń. Ważne zagadnienia oraz przykłady skuteczności diety ujęte zostały w wyraźne, ozdobne ramki. Uzupełnieniem są tabele, schematyczne zestawienia przykładowych jadłospisów, porad i wskazówek. 

Dowiadujemy się skąd się biorą problemy z nadwagą? Dlaczego tak wiele diet jest nieskutecznych? Jakie produkty poskramiają tłuszcz? Jakie pokarmy powinniśmy jeść codziennie? Jak zmodyfikować swoje ulubione dania, by były korzystne dla naszego samopoczucia i zdrowia? Poznajemy także najpopularniejsze diety, ich założenia, zalety i wady a także sposoby na ich modyfikację, by spełniały

Sposobów na schudnięcie można znaleźć bardzo dużo w czasopismach, różnych publikacjach czy programach. Każda z nich ma swoje zakazy, nakazy, których trudno przestrzegać. Po zaprzestaniu stosowania diety, kilogramy wracają a nawet jest ich więcej. Czy kolejna propozycja w postaci diety proponowanej przez autora okaże się skuteczna? Trudno mi ocenić, gdyż potrzeba czasu, by to sprawdzić. Czytając książkę dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy nie tylko o diecie ale także o odżywianiu się, metaboliźmie i funkcjonowaniu naszego organizmu. Jestem - podobnie jak David Zinczenko - sceptyczna wobec pojawiających się co chwila diet. Jednak propozycja odżywiania się według diety 8 - godzinnej wydaje się rozsądną alternatywą dla innych tego rodzaju metod. 

Książkę można kupić w sklepie:


Numer wydania 1
Rok wydania polskiego: 2014
Rok wydania angielskiego: 2013
Wymiary:  14,5 x 20,5 cm
Ilość stron 304
Oprawa miękka
Redakcja: Natalia Paszko
Skład: Tomasz Piłasiewicz
Projekt okładki: Piotr Pisiak
Tłumaczenie: Zuzanna Kaszkur
Fotografie: Beth Bischoff
Tytuł oryginału: The 8-Hour Diet: Watch the Pounds Disappear Without Watching What You Eat! 

2 komentarze:

  1. masz tą książke jeszcze? możesz odsprzedać jakoś taniej? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przykro mi ale nie prowadzę sprzedaży książek, które recenzuję :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą . Będzie mi miło, gdy będą one podpisywanie,chociażby imieniem, gdyż mam wówczas możliwość poznania czytelników:) Anonimowe wpisy o charakterze spamu, będą usuwane. Dziękuję za wizytę i zapraszam ponownie :)