08 sierpnia 2019

Mądrość ciała i buddyzm czyli dwie nowe książki na mojej półce


Dziś dotarły do mnie dwie książki, które mają zupełnie odmienny charakter. Pierwsza dotyczy naszego zdrowia zarówno fizycznego, duchowego i psychicznego. Druga dotyczy trudnego tematu z punktu widzenia filozofii buddyzmu Diamentowej Drogi. Poniżej zamieszczam krótkie notki redakcyjne a obok nich znajdują się linki do moich recenzji i przemyśleń.

"Przewodnik po mądrości ciała" doradza jak wykorzystywać mądrość naszego ciała w życiu codziennym. Prezentuje proste ćwiczenia i techniki, które pomogą wyciszyć  umysł i utrzymać higienę emocjonalną. Pomaga poznać potęgę ruchu, pielęgnacji i prawidłowego odżywiania oraz Odkrywa mądrość, którą każdy ma w sobie. [moja recenzja]

W książce pt.: "O śmierci i odrodzeniu" Lama Ole Nydahl opisuje wiele subtelnych doświadczeń związanych z przebiegiem procesu umierania i wyjaśnia, czego doświadcza umysł w stanie pośrednim pomiędzy śmiercią i kolejnymi narodzinami, a także, jak dzięki określonym medytacjom można lepiej przejść przez proces umierania i następnie osiągnąć wyższy poziom świadomości. Przekonuje, że wiedza o tych tajemniczych zdarzeniach nie tylko pomaga przejrzyście zrozumieć koniec istnienia, lecz wzbogaca także pogląd na życie tu i teraz.

Powołuje się na najnowsze badania tak zwanych stanów bliskich śmierci, które wskazują na to, że dalsze istnienie świadomości po śmierci staje się coraz bardziej prawdopodobne. [moja recenzja]



3 komentarze:

  1. Na pewno zainteresowała mnie książka o śmierci. Czekam na Twoje przemyślenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie również zainteresowała książka O śmierci i odrodzeniu. Bardzo czekam na Twoją jej recenzję. 😊

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty