31 marca 2023

1341. - "Przyjaciel. Jesteś dla mnie wszystkim." Tom III


"Jesteś dla mnie wszystkim"
seria "Przyjaciel"
Tom trzeci
Agnes Sour

Wydanie: I
Data premiery: 2.03.2023 r.
Liczba stron: 302
Wymiary: 130x210 mm
Okładka: miękka ze skrzydełkami
ISBN: 978-83-8313-421-5
Wydawca: Novae Res
Moja ocena: 6/6

„Ludzie robią różne głupie rzeczy, gdy los im sprzyja, i czasem nie zdają sobie sprawy z konsekwencji, nawet o nich nie myślą.”

Och ta Lilka i Jacob! Ileż emocji dostarczają za każdym razem, gdy się spotykają a my wraz z nimi przeżywamy ich perypetie! Nie brakowało ich przy pierwszym z nimi spotkaniu w tomie „Lubię Cię za bardzo”, jak i przy drugim pt.: "Moje serce wciąż pamięta" i są obecne teraz, w trzeciej, i niestety, ostatniej części trylogii „Przyjaciel”, zatytułowanej „Jesteś dla mnie wszystkim.”


Lilka Mróz nie pamięta jeszcze wszystkiego. Nadal odczuwa skutki wypadku, ale próbuje żyć normalnie. Jednak powoli wracają wspomnienia, a to, czego ostatnio dowiedziała się o Jacobie wywołało u niej złość i bunt, co skierowało jej kroki w stronę, którą uważa za bezpieczną.  Nie wie, że podejmując decyzje pod wpływem impulsu w końcowych akapitach drugiej części, pakuje się w kłopoty, które mogą mieć tragiczne skutki. Do tego przypadek sprawia, że w końcu jej umysł się odblokowuje i wracają demony przeszłości, które opanowują jej duszę do tego stopnia, że sama nie wie, czy Jacob zasługuje na jej miłość, czy nienawiść. Te dwie emocje naznaczają tę część trylogii, gdyż Lilka musie zdecydować, które uczucie jest w jej sercu bardziej zakorzenione.


W pierwszej części tej trylogii byłam po stronie Lilki, gdyż całkowicie rozumiałam jej uczucia i wspierałam ją w walce o miłość. W tomie drugim miałam wobec niej mieszane uczucia ze względu na jej wybuchy emocjonalne zupełnie dla mnie nieadekwatne do tego, co się działo. Natomiast w tomie trzecim całkowicie byłam po stronie Jacoba, gdyż widziałam, jak bardzo on stara się zmienić i walczy ze sobą, ale też chciałby zapewnić swojej ukochanej dziewczynie bezpieczeństwo. Natomiast Lilka tak bardzo zapiekła się w swojej złości, żalu, rozpamiętywaniu przeszłości, pretensji do wszystkich, że zapomina o uczuciu, które kiedyś łączyło ją z Jacobem. Swoim zachowaniem denerwowała mnie niemal na każdym kroku, na szczęście było tak do pewnego czasu. Jednak w pierwszej połowie tego tomu stanowczo przesadzała i zachowywała się jak naburmuszona nastolatka, zamiast po prostu dać dojść do słowa drugiej stronie, czyli Jacobowi i bratu. Wielokrotnie, gdy czytałam o kolejnych wybuchach złości i pretensji bohaterki, w swoich notatkach zaznaczałam, jak bardzo mnie ona irytuje, gdyż nie potrafi wysłuchać drugiej strony, nie przyjmuje żadnych argumentów i nie stara się zrozumieć motywów postępowania otaczających ją osób. Jako czytelnicy mamy szerszy wgląd w sytuację, gdyż autorka zachowała naprzemienną narrację, więc wiemy, co myśli i czuje zarówno Jacob, jak i Lilka. Z tego względu łatwiej nam wyciągać własne wnioski.


„Jesteś dla mnie wszystkim” to doskonałe zwieńczenie całości, w którym miłość gra pierwsze skrzypce próbując wyjść zwycięsko z trudnych sytuacji spowodowanych dokonanymi wyborami w przeszłości. Pani Agnes Sour swoją debiutancką trylogią pokazała, że potrafi skutecznie grać na emocjach czytelników i tworzyć pełną dramaturgii historię. Każdy tom był dopracowany w każdym szczególe, przemyślany i dynamiczny. Mnóstwo gwałtownych emocji, dynamiczna akcja, szybko zmieniająca się sytuacja, a do tego charakterystyczne postacie to zdecydowane atuty tej trylogii. Najbardziej z nich podobała mi się część pierwsza i druga. W trzeciej było zbyt dużo elementów w zachowaniu Lilki, które mnie denerwowały i miałam wrażenie, że są tylko po to, by przeciągnąć sprawę ich porozumienia, którego można było się spodziewać. 


„Jesteś dla mnie wszystkim” to bardzo udana trylogia, w której można oczywiście znaleźć znane schematy, ale też niejednokrotnie autorka zaskoczyła mnie swoimi pomysłami na utrudnienie życia swoim bohaterom. Powieść przeczytałam z ogromnym napięciem i wieloma emocjonalnymi wahaniami nastroju. Całkowicie przeszła wszelkie moje wyobrażenia w ostatnich scenach finałowego tomu, gdyż w ogóle nie spodziewałam się takiego obrotu sprawy. I chociaż rozumiem motywy autorki w stworzeniu takiego, a nie innego zwieńczenia wydarzeń, to jednak ja zakończyłabym tę historię nieco inaczej, gdyż w końcu po tylu perypetiach należała się bohaterom nagroda.

To niezwykle ekspresyjna, ujmująca, naznaczona namiętnością opowieść o miłości, która jest w stanie przetrzymać każdą zawieruchę, z której zakochani wychodzą silniejsi i pewniejsi swoich uczuć. Zwraca uwagę, że bycie razem to bycie ze sobą bez względu na pojawiające się trudności, gdyż idąc przez życie mając wsparcie kochającej nas osoby jesteśmy w stanie pokonać każdą przeciwność losu.

Recenzja części pierwszej "Lubię Cię za bardzo"
Recenzja części drugiej "Moje serce wciąż pamięta"

Książkę otrzymałam w ramach współpracy z wydawnictwem:



18 komentarzy:

  1. Dobrze, że trylogia się podobała. Ja teraz jednak mam inne lektury, pozdrawiam Mirko, miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Rozumiem, ale może znajdziesz kiedyś czas na coś innego:)

      Usuń
  2. Nie miałam jeszcze okazji poznać tego cyklu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cała seria jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy ta seria wpasowalaby sie w mój gust, ale może kiedyś sprawdzę

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie kojarzę tego cyklu, ale chyba nie są to moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze nie czytałam pierwszego tomu więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  7. zapowiada się ekscytujące czytanie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tego cyklu, ale cieszę się, że się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Wiem, że wolisz fantasy, ale może kiedyś będziesz chciała małej odmiany, więc polecam :)

      Usuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty