14 maja 2020

Książki od Sztukatera u mnie :)

Taki miły początek dzisiejszego dnia, gdy za oknem świeci piękne słońce i wiosna zagląda do okien :)

Paczka dotarła  do mnie dzięki portalowi Sztukater, a w niej - cztery nowe książki reprezentujące różne gatunki literackie. Oto ich krótkie zapowiedzi w formie notki zaczerpniętej z okładek, a wkrótce pojawią się moje recenzje. 


W powieści "Motyle ciemności" Maria Magdalena poszukuje odpowiedzi na pytania dotyczące śmierci. Dziewczyna niestrudzenie dąży do zgłębienia tajemnicy, która od tysięcy lat fascynuje ludzkość. Jej nietypowe zainteresowania wspiera dziadek Zenobiusz, człowiek będący na wyjątkowo wysokim poziomie rozwoju świadomości. Być może wkrótce wspólnie odkryją, że śmierć służy czemuś zupełnie innemu, niż większość z nas byłaby skłonna sądzić... [moja recenzja]

Książka „Poza czas i przestrzeń” zachęca do głębszego spojrzenia na życie i podjęcia próby odnalezienia w nim ukrytych sensów i przeznaczeń. Czas i przestrzeń to najbliższe nam wymiary, w jakich codziennie funkcjonujemy. Wielu z nas odczuwa jednak wynikające z nich ograniczenia. A przecież nasze istnienie zdecydowanie wykracza poza to, co tu i teraz! Jest o wiele bogatsze i o wiele bardziej tajemnicze niż wszystko, co widzimy na pierwszy rzut oka. Uważne i uczciwe spojrzenie na swoje życie, odnalezienie siebie pośród codzienności, odkrycie własnego miejsca może doprowadzić nas do poczucia szczęścia - czegoś, co w wirze czasu i przestrzeni niejednokrotnie wydaje się nieosiągalne.

"Mądrość zwycięzców" to część druga niepowtarzalnego połączenia praktycznych wskazówek z duchową mądrością. Skomponowaną z krótkich tekstów, kolejną bestsellerową książkę Stovalla, skłaniająca do autorefleksji, można poznawać stopniowo, smakując jej treści i poddając się rosnącej sile ich oddziaływania. [moja recenzja]

"Teściowe muszą zniknąć" to kryminalna komedia pomyłek napisana przez Alka Rogozińskiego określanego jako Król Komedii Kryminalnych. 

Na pozór są z dwóch zupełnie różnych bajek. Kazimiera regularnie zasila konto radia Święta Jadwiga i uważa, że największą zmorą naszego kraju są tęczowi, lewactwo i masoni. Maja regularnie paraduje w Marszach Równości, żyje w konkubinacie, a z rzeczy uznawanych za święte uznaje tylko święty spokój. Nic więc dziwnego, że obie serdecznie się nie znoszą.

Problem w tym, że syn jednej z nich i córka drugiej są małżeństwem. W dodatku takim, które wpadło w nie lada kłopoty. Kiedy jedno z ich dzieci zostaje oskarżone o morderstwo, a drugie porwane, Kazimiera i Maja muszą połączyć siły, aby udowodnić ich niewinność. Pytanie - czy same się przy tym nie pozabijają? [moja recenzja]


8 komentarzy:

  1. Wszystko wskazuje na to, że wiele ciekawej lektury przed Tobą. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo widzę Alka. Jestem ciekawa Twojej opinii o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzięłam ją m.in. pod wpływem Twojego zachwytu nad jego książkami :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawi mnie "Teściowe muszą zniknąć" :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe książki, zapowiada się interesująca lektura :) Pozostaje mi życzyć miłego czytania! :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Zacny stosik. Miłej lektury Mirko.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała paczka książek. Już dawno nie miałam papierowej. Na razie przestawiłam się na e-booki, ale czasem i tak kupuję jakąś tradycyjną :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty