25 grudnia 2019

Nowe książki w świąteczny czas



Tuż przed świętami dotarła do mnie przesyłka z nowościami z Wydawnictwa Psychoskok. Wśród nich znalazło się pięć tytułów, które ukazały się pod patronatem Oazy Recenzji oraz trzy premiery z ostatnich tygodni. 


Październik i listopad zaznaczył się u mnie książkami, które objęłam swoją medialną opieką. Polecam każdy z tych tytułów, gdyż zostały napisane w ciekawym stylu i opowiadają swoją własną, odrębną i interesującą historię. Spędziłam przy nich fascynujące chwile, gdy czytałam je w formie PDF ale teraz mam niebywałą przyjemność dotknąć ich struktury, papieru i formy. 

Każda z tych książek reprezentuje inny gatunek i zabiera czytelnika w swój świat. 

16 października 2019 r ukazała się powieść "Za moje krzywdy" autorstwa Ewy Lenarczyk, która opowiada nam historię z dreszczykiem [recenzja]. To mocny kryminał z elementem romansu. Opisana historia prowadzi szlakiem najciemniejszych stron ludzkiego umysłu. Motyw przewodni to chęć zemsty za krzywdy doznane w przeszłości.

23 października 2019 r swoją premierę miała biograficzna książka "Czas dorosłości" napisana przez Zdzisława Brałkowskiego, który wspomina swoje różne chwile, jakie dane mu było doświadczyć w latach 70. i 80. [recenzja].

24 października 2019 r pojawiła się piękna opowieść pt. "Gdyby ocean milczał", której autorką jest pani Anna Wysocka-Kalkowska. Ta historia przypadła mi szczególnie do serca, gdyż jest pełna różnorodnych emocji, uniesień i uroku. [recenzja]

28 października 2019 r światło dzienne ujrzała książka "Przetrwać próbę czasu" napisana przez panią Halinę Strzelecką. To opowieść o miłości, która zostaje poddana testowi przez los. Uczucie dwojga zakochanych musi pokonać nie tylko odległość ale i czas.  [recenzja]

4 listopada 2019 r została wydana publikacja o mocnym tytule "Sztuka umierania" autorstwa Andrzeja Sitarka. [recenzja]. To lektura prawdziwa, odsłaniająca kulisy kulturystyki i ucząca życia, pełna wskazówek dla tych, których ten sport interesuje. 



Kolejne trzy nowości, to książki, które będę miała przyjemność przeczytać w najbliższym czasie i wkrótce powstaną ich recenzje. 



"Biała Wieszczbiarka" to pięknie wydana opowieść o życiu Duszy i dziewczyny. Pozycja bardzo ciekawa. Przeznaczona dla osób, które są otwarte na zagadnienia związane z Duszą oraz chcących poszerzyć swoje horyzonty myślowe. Książka polecana każdemu, kto choć przez chwilę pragnie oderwać się od szarości dnia i pragnie odczuć świat, który tak naprawdę jest wokół nas i tworzy naszą rzeczywistość. Została ozdobiona energetycznymi obrazami, malowanymi farbami akrylowymi, przez samą autorkę. [moja recenzja]

Akcja książki "Awanturnicy" (2016 r.) rozpoczyna się w Gdańsku, w 1647. Szkutnik – Marcin Seradzki traci pracę a bliska mu osoba – wuj Henryk umiera. Marcin załamuje się.Jego los odmienia się kiedy na drodze spotyka, Kurlandzkiego księcia Jakuba Kettlera, który proponuje mu pracę w Kurlandzkich stoczniach. Zabiera on Marcina w podróż po Rzeczypospolitej. Bohaterowie zaprzyjaźniają się w drodze, a Marcin uczy się wielu nowych rzeczy. Spotyka także wspaniałe osobistości, między innymi króla Władysława IV. Buduje wielki okręt, dla Jakuba Kettlera i tym samym staje się najsławniejszą osobistością w kurlandzkich tawernach. Widząc potencjał i talent Marcina, Jakub Kettler wysyła gdańskiego szkutnika do Anglii u boku kapitana nowego okrętu Alberta Schella i dygnitarza Thomasa Uberta. [moja recenzja]

"Pieśń o Awanturnikach" jest kontynuacją przygodowo-historycznej powieści „Awanturnicy”. Czytelnicy ponownie będą mogli przenieść się do pełnej niebezpieczeństw, siedemnastowiecznej rzeczywistości. [moja recenzja]

Czas, w którym przychodzi żyć bohaterom, jest bardzo niespokojny. Toczące się wojny odciskają piętno na życiu ludzi. Wielu łagodzi niepokój za pomocą sztuki. Pełne nadziei i radości pieśni rozbrzmiewają, kojąc obawy pospólstwa. Marcin Seradzki i jego przyjaciele niezamierzenie staną się ważną częścią tego muzycznego świata. Sława ma jednak swoją cenę, o czym szybko się przekonają.

2 komentarze:

Jeśli któryś z komentarzy nie jest widoczny, proszę o cierpliwość. System blogowy czasami wymaga akceptacji komentarzy, mimo że nie jest to konieczne.

Każda recenzja to moje subiektywne odczucia! Wasze mogą być zupełnie inne i zawsze jestem ciekawa Waszych opinii.

Bardzo dziękuję za każdą wizytę i komentarz. Komentarze bardzo mnie cieszą.

Wpisy o charakterze spamu oraz z reklamami firm lub produktów będą usuwane.

Popularne posty